Ik wil graag later als baan iets gaan doen met werken voor het milieu of een organisatie o.i.d. Wat is voor mij een geschikte hbo opleiding?

Ik ben erg idealistisch ingesteld en wil daar later ook graag iets mee doen in mijn beroep. Nou moet ik komend jaar een studie gaan kiezen en vind het erg lastig wat. Ik ben erg geïnteresseerd in het verbeteren van het milieu en mensen te stimuleren om andere/betere keuzes te maken voor het milieu. Dit kan varieren van werken bij wakker dier of een dergelijke organisatie of in het regenwoud mensen te stoppen et bomen kappen als ik het milieu maar kan helpen. Ook iets doen met fair trade lijkt me erg leuk, maar daar heb ik al een studie bij gevonden: tropische landbouw. Eigenlijk lijkt het me alleen veel leuker om iets te doen voor het milieu door bijvoorbeeld mensen te stimuleren minder vlees te eten enzo (ben zelf ook vegetarier).

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met hbo opleidingen.

PS: mijn profiel is economie en maatschappij en ik heb de vakken:
-Nederlands
-Engels
-Maatschappijleer
-Godsdienst
-Frans
-Economie
-Management en organisatie
-Geschiedenis

Toegevoegd na 4 minuten:
PPS: ik weet het niet zeker, maar kan je met hbo journalistiek soms ook iets met mijn idealen. Ik bedoel dan zou je toch bewijs van spreken er over kunnen schrijven (over het milieu e.d.)

Toegevoegd na 15 minuten:
Oja, ik heb ook nog wiskunde a als vak.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben eens op een open dag geweest van Larenstein, nou als ik jonger was....dan wist ik het wel, wat een bevlogen opleiding. Met allerlei aspecten die jij zoeky. Dus misschien leuk hun site eens te bekijken

Bronnen:
http://www.vanhall-larenstein.nl/

Er zijn studies milieukunde. Misshien dat dat iets is voor je? Toegevoegd na 3 minuten: Een studie journalistiek is wel veel breder. je kunt daar niet continue bezig zijn met je doel "Milieu". Als je dan toch bij wakker dier of iets dergelijks wilt werken, dan zou je misschien beter een studie communicatie kunnen doen. Of nog beter: milieukunde en daarachter aan een communicatiediploma halen, dan heb je en de enorme kennis en de kunde om dit op heldere manier te kunnen verwoorden. Toegevoegd na 14 minuten: Ben niet zo op de hoogte welke afkortingen voor welk profiel zijn. Maar hier de link naar de toelatingseisen voor milieukunde op de Saxion hogeschool: http://saxion.nl/mk/voltijd/deventer/toelating1011

In Vlaanderen kan je met jouw interessegebied verschillende studiewegen betreden: Aangezien je sterke interesse toont voor maatschappijkritische en miliebevorderende onderwerpen, kan ik je de volgende studierichtingen aanbevelen: Bachelor in het Sociaal Werk (afstudeerrichting: Sociaal-Cultureel Werk) -> studierichting bij uitstek voor bewegingswerkers met engagement); Master in de Sociologie; Master in de Politieke Wetenschappen. Hoe dan ook raad ik je de studie Sociaal Werk aan als basis. Daarna kan je nog steeds gaan voor een Master.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100