Kan men zich inschrijven op elk moment dat men het wil in de hogeschool HUBrussel of een der welk hogeschool?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hey Ankof

De Vlaamse hogescholen en universiteiten hanteren het semesterprincipe, waardoor je niet op eender welk moment kan inschrijven. Je kan tussen twee academiejaren of semesters inschrijven. Dus van 1 juli tot 21 september of eind januari/begin februari. Uitschrijven uit een richting kan wel altijd. Wel moet je rekening houden met de periodes waarin je nog inschrijvingsgeld kan terugvorderen (tot begin september, dus de eerste eerstzittijd, kan je 100 % terugvorderen.) Ook heeft dit effect op je studiepunten, aangezien je na het deelnemen aan een examen je studiepunten hebt ingezet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nu, wat is de reden daarvan? Als je je zou inschrijven tijdens een semester dan kan je niet volledig genieten van alle lessen en je dus ook niet (ideaal) voorbereiden op de zittijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je in januari inschrijft kan je de lessen van het tweede semester volgen en dus ook de examens van het tweede semester. Het volgende academiejaar moet je dan ook wel de vakken van het eerste trimester van het vorige jaar + enkele vakken uit het tweede jaar volgen (indien je geslaagd was op de eerste of tweede zittijd (de tweede zittijd zijn de herexamens.)