Wat zijn de toelatingseisen van Stanford University?

Hoi,

Ik wil misschien aan Harvard gaan studeren maar ik weet niet wat de toelatingseisen zijn. Weet iemand die?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehhhm, eerst even kiezen tussen Stanford of Harvard?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat beide universiteiten onder andere als toelatingseis hanteren dat je het verschil weet tussen Stanford en Harvard.

Antwoorden (2)

Als je weet welke uni het moet worden (Harvard of Stanford) moet je beginnen met je CV bij elkaar te zoeken: Dit zijn zeer bekende universiteiten, welke duidelijk excellente studenten nastreven. Hierbij gaat het niet alleen om je cijfers. Belangrijk zijn ook maatschappelijke interesse & betrokkenheid. Dus bijbaantjes, vrijwilligerswerk, prijzen, awards etc.

In stanfords woorden:
We will focus our evaluation on your choice of coursework and your performance in 10th, 11th and 12th grades, mainly in the core academic subjects of Math, English, Social Studies, Science, and Foreign Language. We want to see that you have challenged yourself by taking accelerated, honors, Advanced Placement, or International Baccalaureate courses if they are offered at your school.

Heel belangrijk: Zorg (bv bij de nuffic) voor een grading frequency table. Een overzicht welke verklaart welk nivo je hebt; Het amerikaanse cijfersysteem is HEEL anders. Als je daar niet "straight a's" op je lijst hebt staan ben je al snel niet toelaatbaar. Dat kan bij hun overkomen als: Je hebt geen comlpete lijst met tienen: Je bent niet toelaatbaar (Speciaal hiervoor zijn we bij mij nu bezig met speciale diploma supplementen te maken waar de frequentie van individuele cijfers op staan).

Het is niet onmogelijk. Wel een proces wat je rustig moet doorkijken, en wellicht hun benaderen met gerichte vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor studeren in Amerika cheque van de wereldwijde Universiteit Directory