Hoe kan een bedrijf die zonder CAO werkt het bruto uurloon bepalen van een oproepkracht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Door onderhandelen met de oproepkracht en een gewenst uurloon overeen te komen.
CAO-loon is een minimum maar geen maximum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is het minimum?
ronron1212
13 jaar geleden
Het minimum loon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is het minimum loon?
ronron1212
13 jaar geleden
Tabel: Brutominimumloon vanaf 1 juli 2010 leeftijd
per maand
per week
per dag

23 jaar en ouder
euro 1.416,00
euro 326,75
euro 65,35

22 jaar
euro 1.203,60
euro 277,75
euro 55,55

21 jaar
euro 1.026,60
euro 236,90
euro 47,38

20 jaar
euro 870,85
euro 200,95
euro 40,19

19 jaar
euro 743,40
euro 171,55
euro 34,31

18 jaar
euro 644,30
euro 148,70
euro 29,74

17 jaar
euro 559,30
euro 129,05
euro 25,81

16 jaar
euro 488,50
euro 112,75
euro 22,55

15 jaar
euro 424,80
euro 98,05
euro 19,61
Oude bedragen: brutominimumloon van 1 januari tot 1 juli 2010
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door toevoeging het beste antwoord

Andere antwoorden (3)

Simpel elk bedrijf ook een die geen cao heeft heeft loonschalen.
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, niet elk bedrijf heeft loonschalen. Ik heb gewoon onderhandeld over mijn loon, en we zijn samen uitgekomen op een salaris dat voor zowel werkgever als werknemer redelijk is voor de hoeveelheid werk die ik verzet.
ronron1212
13 jaar geleden
Elk bedrijf heeft hoe je het ook bekijkt als het geen schalen zijn wel bedragen met uitloop in gedachte wat een medewerker op elk niveau mag en kan verdienen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij denkt aan grote bedrijven. Bij veel kleinere bedrijven is het altijd maatwerk. Mijn functie is nieuw gecreëerd, natuurlijk had mijn werkgever een idee van wat hij wilde uitgeven, en ik een idee van wat ik wilde verdienen, maar je kunt hier echt niet spreken van 'loonschalen', of zelfs maar een gestructureerd idee van 'niveau'. (De 'niveau's' zijn hier: eigenaar, partners, de rest.)
Net zo goed als een bedrijf dat volgens CAO werkt afwijkende uurlonen kan overeenkomen met Z.Z.P.ers en/of oproepkrachten. Een bedrijf is gebonden aan een minimumloon, niet aan een maximum.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar hoe weet je dan wat het minimumloon is bij dat bedrijf?
jc54
13 jaar geleden
Een zichzelf respecterend bedrijf heeft een CAO boekje, en moet dat ter inzage geven als er om gevraagd wordt.
Is dat boekje niet aanwezig, of wil men het niet ter inzage geven, dan is er meestal al iets aan de hand wat niet geheel volgens de regels is. In dat geval moet je iets meer moeite doen om aan je gegevens te komen, maar die kunnen ze bij de vakbond verstrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar er is geen cao
Door een afweging te maken tussen hoeveel geld die oproepkracht het bedrijf maximaal waard is en hoeveel geld die oproepkracht zelf minimaal moet krijgen om er überhaupt te willen werken.