Snuffelstage wel of niet op CV vermelden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja waarom niet.Je werkgever mag toch gerust weten wat je allemaal gedaan hebt dus ook de stages.

Ja, kan je vermelden. Maar zorg er wel voor dat je het niet groter laat lijken dan het was. Het komt raar over als je de indruk wekt dat je ergens een volwaardige stage hebt gelopen en dat je toekomstige werkgever er later achter komt dat het een snuffelstage betrof. Je kan het woord snuffelstage ook vervangen voor een omschrijving dat je een paar dagen hebt mee gelopen in bedrijf X en de volgende dingen hebt geleerd / gedaan indien van toepassing.

Als de snuffelstage bij de functie past waarvoor je solliciteerd zou ik het erbij zetten. Anders niet.

Als je de snuffelstage kan 'verkopen'als ervaring of werkzaamheden die je als persoon 'geschikter 'maakt voor de functie; zeker doen. Zo niet, oppassen want daarmee kan je jezelf ook omlaag halen omdat mensen kunnen denken dat je te veel uiteenlopende interesses qua werk hebt.

Gewoon noemen in je CV en noem het ook snuffelstage. Vertel erbij waarom je voor die stage koos of wat je er leuk/interessant aan vond. Dat zegt wat over jou over je interesses en dat wil een werkgever weten.

Een cv opmaken doe je steeds doordacht en met reden. Als je "snuffelstage" enig nut heeft bij de zoektocht naar een bepaalde job, is dat nuttig. Werkgevers zijn erg subjectief in het aanwerven van werknemers, ook al zijn er antidiscriminatiecriteria in het leven geroepen. Voorbeeld: stel je hebt ooit stage gedaan bij "WWF" en je gaat later solliciteren voor een job bij McDonald's, dan zou het niet verstandig zijn om die ervaring mee te delen. Je maakt best een selectie van de meest 'relevante' ervaringen om je mogelijke werkgever op een positieve manier te beïnvloeden. Dat betekent niet dat ik een betoog hou waarbij ik stel dat je moet 'liegen' op je CV. Neen! Maar onze maatschappij vraagt nu eenmaal om niet altijd het achterste van je tong te laten zien. Het is voor je eigen bestwil.

yep.. als het in dezelfde richting is als de vacature waarop gesolliciteerd word is het zeker zinvol om op het cv te vermelden.

Als je veel korte baantjes/stages op je cv vermeldt komt dat onoverzichtelijk en ook een beetje onbetrouwbaar over omdat je daar maar kort bent geweest. Vermeld op je cv bronnen die je een positieve referentie kunnen geven. Heel belangrijk: Zoek een baan die je zelf leuk vindt en waar je met plezier aan het werk gaat.

Hoe lang duurde die snuffelstage? Vaak is dit namelijk een week of hooguit 3 weken o.i.d.? Op je cv vermeld je alleen de relevante baantjes, dus geen snuffelstages. Mocht je die stage nu hebben gelopen in de sector waar je nu op solliciteert, zou ik in je brief iets vermelden dat je al langer geïnteresseerd bent in dit werk en dat je tijdens een snuffelstage er achter bent gekomen dat het inderdaad bij je past en dat je het leuk vond en dergelijke! Ik zou het in ieder geval niet op je cv zetten, dat vind ik niet professioneel overkomen vanwege de korte duur en de (on)relevantie ervan. Succes als je gaat solliciteren! :)

Als je een starter of herinterder bent wel. Anders heb je al volwaardige werkervaring te melden.

Persoonlijk zou ik het wel vermelden maar niet "snuffelstage" noemen. Ik vind dat een beetje kinderlijk klinken. Ik zou het eerder: leerwerkplek of inkijkstage noemen. Maar goed, dat is mijn mening.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100