Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Opstart hulp gevraagd om een onderzoeksvraag te formuleren/bedenken evenals hulp voor onderzoek zelf.

Voor mijn tweede jaar docentenopleiding moet ik een onderzoek doen, de vraag formuleren, in een theoretisch kader plaatsen en degelijke. Zoals een echte techniekman betaamt, heb ik daar heel erg weinig kijk op en zou graag wat hulp krijgen. Zo zou ik bijvoorbeeld deze onderzoeksvraag willen gebruiken maar weet niet of dat goed genoeg is? "Kunnen derdejaarsleerlingen VMBO techniek hun omgaan met de druk van het maken van huiswerk?"
Probleemstelling is dat het huiswerk niet af is. Ik kan al geen literatuur vinden hierover, dat moet haast wel aan mij liggen.
Wie zou mij willen helpen, tips willen geven?
Ik wil graag heel erg hard werken, ik ben niet lui, maar weet domweg niet of ik het goed doe en vaak ook niet wat ik Überhaupt moet doen........
Ik vind dit erg belangrijk; ik wil geen jaar over moeten doen (werkgever betaald opleiding en zal niet blij zijn, als mijn contract dan al verlengt wordt.....) en ook komt dit onderzoek uitgebreider terug in het vierde jaar. Mooie oefening dus nu!
Ik zou wat hulp enorm op prijs stellen en U uiterst dankbaar zijn.
Alvast mijn hartelijke dank voor alleen al het lezen van dit verhaal.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Het punt is dus dat ze hun huiswerk niet maken, en je zoekt de reden.
Ik heb meer het vermoeden dat het niet zozeer om de huiswerkdruk gaat als om het idee van de leerlingen: " wat is het nut van huiswerk".
Waarom moet je bepaalde vakken leren als je timmerman of electricien wilt worden. Ze moeten verbanden gaan zien, zoals hoek kunnen berekenen om verstek te kunnen zagen (om maar iets te noemen, ik ben niet zo technisch).
Als ze doordrongen zijn van het feit dat theorie nodig is voor de praktijk, is de kans groter dat ze hun huiswerk serieuzer gaan nemen.
Hoop dat dit al een antwoord op je vraag is,
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is niet de vraag. De vraagsteller wil graag een voorbeeld van een onderzoeksvraag. Jij geeft een antwoord op zijn onderzoeksvraag terwijl dat hier niet de bedoeling is. Toch aardig van je om de moeite te nemen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie. Ik heb de vraag echter niet goed gesteld; het gaat echt om een onderzoek wat ik moet doen voor mijn opleiding; nu "even de reden vinden" is niet relevant. Ik moet echt dat onderzoek opstellen, onderzoeksvraag maken en dergelijke.....
anneliez
14 jaar geleden
Ok dan had ik het niet goed begrepen, succes iig, hoop dat je een betere reactie krijgt
Je vraagstelling zou ik in drievoud doen:
- wat zijn de redenen dat het huiswerk niet af is (enquete onder de leerlingen)?
- zijn er kortetermijnoplossingen? (dat is afhankelijk van de antwoorden)?
- zijn er langetermijnoplossingen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing