is de hongaarse taal ook alleen mondelings te leren

woon in hongarije en kan me theoretisch niet echt goed behelpen

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik ben getrouwd met een Hongaarse. En Hongaars praten is heel anders als Hongaars schrijven. Het is gewoon een moeilijke taal. Maar begeef je gewoon onder de mensen,want zo heb ik het ook geleerd. Je moet er wel een beetje gevoel voor hebben. En weet je,,het meeste kun je leren van kinderen. Want die hebben een eenvoudig taalgebruik.

Je hebt je noedertaal ook gewoon mondeling geleerd, net als alle kinderen. Begin dus met niet bang te zijn om fouten te maken, en probeer gewoon, Vraag de mensen om je heen je te verbeteren bij de (ergste) fouten. En luister als ze met elkaar praten , ook al is het onderwerp niet interressant. Succes

Uiteraard kan jij die taal ook gewoon mondeling leren. Heel wat mensen leren een andere taal op die wijze. Begeef je onder de plaatselijke bevolking en durf gerust 'foutjes' te maken. Zij kennen immers ook onze taal niet en ze zijn vast heel blij dat jij hun taal wel wenst te leren en te begrijpen. Niet al te veel bij nadenken of twijfelen, gewoon Spelenderwijs doen en met de nodige humor aan de slag gaan, dat werkt altijd het best. Let maar eens op hoe snel kinderen een andere taal leren. Speel dus ook spelletjes met hen en speel ook spelletjes onder volwassenen. Een hele leuke oefening om spelenderwijs een andere taal te leren is het spelletje van "Ik zie ik zie wat jij niet ziet en de kleur of de vorm is...." en dan heb je ineens een praktisch voorbeeld bij de hand om je later dat woord te herinneren. Je komt er wel als jij er zelf echt achter staat... waar een wil is daar komt ook de taalknobbel tot leven ;-)

Ik heb gehoord, dat je elke dag 10 minuten goed moet luisteren naar de Hongaarse radio, en wat je hoort meteen zo goed als het gaat meebrabbelen. Op deze wijze schijn je elke taal binnen twee jaar te leren. Want zo doen kinderen het in feite ook.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100