Dat kan verschillende oorzaken hebben.

Als ik naar mijzelf kijk en mensen in mijn eigen omgeving zie ik de volgende dingen

Rustige kinderen:
* Sommige kinderen vinden het erg leuk om naar school te gaan. Ze zijn vaak erg geconcentreerd.
* Sommige kinderen zijn verlegen, bescheiden of onzeker en zijn daardoor wat stiller. Vaak houden ze er ook niet zo van om in de belangstelling te staan
* Kinderen kunnen school rustig zijn omdat ze op school bepaalde regelmaat hebben. Ze weten vaak wat de planning is en ervaren school als prettig.

Drukke kinderen
* Het kind heeft bijvoorbeeld adhd en heeft moeite zich te concentreren op zaken die ze niet interessant vinden
* Stoer gedrag. Ze willen stoer doen bij vriendjes.
* Het kind vind de stof niet interessant of vind school niets aan.
* Het kind is onzeker en uit dit in druk gedrag

Dit zijn de dingen waar ik al snel aan denk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

- Om aandacht te krijgen
- Om niet op te vallen

Simpel, maar het goede antwoord ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan worden ze bezig gehouden