hoeveel studiefinancering kan ik krijgen als ik me ervoor aanmeld?

Hallo allemaal , ik ben 16 jaar en ga volgend jaar een mbo
opleiding detailhandel volgen en ik wou graag weten hoeveel studiefinancering ik zou kunnen krijgen?

P.s mijn vaders totaal inkomen is €22347
P.s Ik wou graag 50euro extra lenen!

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je bent nog geen 18 jaar. Studiefinanciering is pas mogelijk als je 18 jaar bent.
Voor cursusjaar 2014/2015 konden ouders een tegemoetkoming ouders aanvragen.
Als het (gezamenlijke) inkomen ouders minder was dan € 35.764 was er recht op de volledige tegemoetkoming. Was het inkomen hoger, dan was de temoetkoming minder of nihil. Ook het aantal schoolgaande kinderen is voor deze regeling van invloed.

De tegemoetkoming voor ouders in de schoolkosten (WTOS) voor kinderen jonger dan 18 jaar verdwijnt op 1 augustus 2015. Het kindgebonden budget voor kinderen van 16 en 17 jaar gaat vanaf dat moment omhoog.

Ook een alleenstaande ouder met een inwonend kind of inwonende kinderen krijgt vanaf 1 januari 2015 een hoger kindgebonden budget. (in plaats van de alleenstaande ouderkorting) De WTOS regeling en de alleenstaande ouderkorting verdwijnen dus m.i.v. 1 augustus 2015 c.q. 1 januari 2015.
fisbel