Scholen vrij op Goede Vrijdag?

Mijn zoon zit in 6 VWO en komt net thuis met de mededeling dat Goede Vrijdag geen vrije dag is, tenzij hij aangeeft naar de kerk te willen.
Hij zit op een Rooms Katholieke school.

Is dit op meerdere scholen zo? Voor mij is het geheel nieuw dat je om deze reden vrij kan krijgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Ik zit in 3vwo en mijn school heeft op goeie vrijdag een aktiedag. Je mag niet wegblijven. Het is dan wel geen les, maar ik was liever thuisgebleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

is bij ons ook zo.
als je naar de kerk wil krijg je (vanaf 12u geloof ik) vrij. Dit hebben ze gedaan vanwege die 1080 uren norm, omdat je anders niet aan je uren komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met de uren die scholen tegenwoordig maken is de 1080 maar licht, ik heb al mijn uren geteld, en ik kom op 1293 uit,, nu al,, vrije uren er al af getrokken,
dus dat dit niet zou mogen is voor mij ongehoord,
misschien zou je aan de school van uw zoon eens kunnen vragen waarom dat zo zit! mijn zoon heeft namelijk wel gewoon vrij.

Toegevoegd na 1 minuut:
Elke school heeft weer (andere)``regeltjes``
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede vrijdag zou gewoon vrij moeten zijn (zie ook link). Dat is al sinds jaar en dag zo. Als het al niet om geestelijke redenen is, dan in ieder geval om er een fijn lang paasweekend van te maken.
Dat van die kerk is een beetje onzin waar het de protestantse kerken aangaat, die hebben 's avonds een dienst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je krijgt er vaak iets anders voor terug
bij ons bijvoorbeeld inplaats van 1 week, 2 weken meivakantie.
als je perce vrij wil zijn zou je daarom kunnen vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja bij ons op school is dat ook zo :(

Toegevoegd na 37 seconden:
anders krijgen we niet genoeg uren!