Hoeveel lesuren heb je gemiddeld per week in het eerste jaar van gezondheidswetenschappen (Erasmus universiteit)?

Ik heb namelijk gehoord dat velen deze opleiding combineren met een andere opleiding. Weet iemand ook wat de gemiddelde leeftijd is van de genen die beginnen met deze opleiding (dus wordt er vaak meteen na de middelbare school aangevangen met deze studie of kiezen mensen gezondheidswetenschappen als tweede opleiding)? alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Een universiteit kent college uren. Die uren zijn niet verplicht. Het is dus mogelijk om meerdere studies te combineren. Het is dus niet zoals op de middelbare school waar je niet tegelijk duits en engels kunt volgen omdat je bij beide lesuren aanwezig moet zijn. Vraag wel vooraf per studie aan of er verplichte aanwezigheidsuren zijn. Ik kan me bv voorstellen dat toekomstige artsen in groepsverband de snijkamer ingaan. Het enige waar je over na moet denken is over de studiebelasting. Kun je het wel aan om twee studies met volledige belasting te volgen?