Wat is een goeden smoes als je te laat op school bent?

ik was een keer te laat op school en toen hat ik geen smoes

Toegevoegd na 6 minuten:
ik was een keer te laat op school en toen hat ik geen smoes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.7K

Antwoorden (33)

Ik moest nog de krullen in mijn moeder's haar zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon eerlijk zijn. Smoezen worden gewoonlijk doorzien. Dus:
- De stroom was uitgevallen en mijn wekker stond te knipperen
- De spoorbomen EN de brug waren open
- Mijn moeder is ziek en ik moest eerst even brood kopen
- Ik moest met de hond worstelen om te voorkomen dat mijn huiswerk opgegeten werd.

Je weet wel, de waarheid, altijd de waarheid ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is natuurlijk een inkoppertje om tegen je te zeggen dat het misschien verstandig is om maar gewoon op tijd te komen op school i.v.m. je taalvaardigheid (het is namlijk had met een D, niet met een T). Maargoed... het kan natuurlijk altijd een keer voor komen dat je te laat op school bent, en als het niet te vaak voor komt is eerlijkheid nog altijd het beste. Gewoon zeggen dat het je spijt dat je te laat bent en dat je domweg door de wekker heen was geslapen o.i.d.
Zolang je niet te vaak te laat bent zijn de consequenties niet gigantisch groot.
Mocht je wel een notoire laatkomer zijn heeft een smoes ook geen zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon eerlijk zeggen;'

'Ik kon geen smoes verzinnen, ben gewoon te laat.'

Wordt meer gewaardeerd dán een smoes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op dit moment had je kunnen zeggen dat er seinstoring was met de trein en je om moet rijden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je leraar kent alle smoezen al, dus doe maar geen moeite iets te verzinnen.
Alle kans dat je ze met een smoes kwaad maakt, terwijl ze bij een gemeend "sorry" wat dat betreft het gras voor de voeten wegmaait
13 jaar geleden
"Ik was vanmorgen te langzaam met opstaan en naar school gaan. Mijn excuses, ik zal ervoor zorgen dat het niet meer gebeurt."

En dan natuurlijk ook écht ervoor zorgen dat het niet meer gebeurt.

Je bent echt niet de eerste die een smoes probeert te bedenken. En je bent niet de laatste van wie de smoes doorzien wordt. Het is natuurlijk een cliché met een enorme baard, maar eerlijkheid duurt écht het langst. Als er dan een keer wel echt wat is, weten mensen dat ze je kunnen vertrouwen, en kun je op begrip en steun rekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
makkelijk gezegd dan gedaan
Geen enkele.
Je zet gewoon op tijd je wekker , staat op , maakt je klaar, eet je broodje en gaat. Daar kan niks tussenkomen en zo kom je altijd op tijd.

Gaat één van die dingen ergens een keer verkeerd - en dat kan iedereen overkomen - dan zeg je dat gewoon eerlijk en ga je geen onzinverhalen ophangen. Die hebben ze toch zo door, en ook leraren overkomt het wel eens. Meestal is de reden te laat naar bed gaan en 's morgens daardoor te lang blijven liggen of de wekker een keer teveel uitzetten. Da's echter geen smoes, da's gewoon een reden. Geen GOEDE reden, maar wel een eerlijke. Die wel een kéértje mag gebeuren, maar niet te vaak. Gebeurt het te vaak, dan kun je je energie beter steken in proberen op tijd te komen in plaats van smoezen te bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet iets verzinnen waar je zelf ook achter staat, iets wat echt had kunnen gebeuren.

Ik herinner mij dat ik eens met de trein naar school moest, maar toen moest er halverwege een wiel vervangen worden en daardoor was ik te laat op school, ga dat maar eens even uitleggen aan de docent! Ze geloofde er dus helemaal niets van.

Het gaat dus niet om de waarheid, het gaat er om dat het niet ongeloofwaardig klinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1,
alhoewel, waarschijnlijk klonk jij vroeger niet al te geloofwaardig...aangezien je lerares gelijk haar vraagtekens bij jouw verhaal zette.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is mij dus één keer gebeurd, en toen ben ik eerlijk geweest alleen de docent geloofde het niet. Dus al is het echt gebeurd, als het erg onwaarschijnlijk is kun je alsnog beter een smoes verzinnen!
Zo gaat het bij mij altijd:
Ik: dat is een lang verhaal
-meestal houden ze dan op, dan zeggen ze: nou hup, naar je les. Soms gaan ze door, als ze doorgaan:-
Congierge: nou vertel maar
Ik: ik heb me verslapen, tja, zolang is het verhaal ook eigenlijk niet.
-Dan moeten ze meestal lachen, en dan laten ze me gewoon gaan :P-

Het beste is om het met een geintje op te lossen :)
Tenminste op mijn school, daar wordt humor nogal toegejuicht :P.

Success!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aantal smoezen:
- de trein had een lekke band
- mijn fiets was niet opgepompt
- ik kon de weg niet vinden
- er stond een pinguïn op de weg
- mijn wekker was vergeten af te gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ketting van mijn fiets was los en ik moet effe bij iemand aanbellen voor wat schroevendraaiers... ik had ook moeite om de ketting te maken... (vergeet niet effe je vingers vies te maken door de ketting aan te raken)

PS: Het werkte bij mij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een beetje beschamend maar onderweg kreeg ik enorme buikkramp en moest enorm nodig naar de toilet. Ik was nog maar net op weg dus moest weer omkeren. Ik baal er ook enorm van!

Me opa werd opgenomen in het ziekenhuis daarom kon niemand mij naar school brengen en ik heb geen fiets

De deur waaide achter me dicht en de fiets sleutel lag nog binnen.

Onderweg zag ik dat een klein meisje werd gepest door twee bullebakken. Ik kon niet zomaar door rijden en heb die gasten een flinke les geleerd.

Er was een hond door het ijs gezakt.

Er was een ongeluk gebeurd en daardoor stond ik in de file.

De broodrooster was in brand gevlogen.

Me fiets is gejat.

Ik kon niet slapen vanacht omdat ik een belangrijke wedstrijd heb deze week met me sport en heb me toen verslapen.

Me ouders maken me normaal wakker en die hadden zich verslapen.

Ik had een lekke band.

Ik had de mooiste vrouw ever ontmoet en ben daardoor helemaal de tijd vergeten.

We hebben een prijs in de loterij gewonnen daardoor is het veelste laat geworden gister avond.

Ik moest naar de tandarts.

Ik had een bloed onderzoek in het ziekenhuis.

Ik had een aanrijding.

Als je er meer wilt hoor ik het wel. Ik heb nog steeds het record aantal te laat komingen op me oude middelbare school. Ik was vrijwel elke dag te laat. Ik ben blij dat ik nu vrijwel nooit meer ergens te laat kom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha misschien dat ik dan van wat slechts toch nog wat goeds kan maken.
de duitsers waren je kamer binnengevallen..
13 jaar geleden
als het om 5 minuutjes gaat, kun je ook gewoon je eigen horloge verzetten :-D dus i.p.v. 8:35 zet je je horloge op 8:28 ofzo. Dan zeg je gewoon dat jou tijd niet klopt met die van school en dat je het zal aanpassen ;-)

Ga mank lopen en zeg dat je bent gevallen onderweg

Je kan ook gewoon zeggen dat je te laat bent door privé omstandigheden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hha 5 minutjes..ze zeggen altijd :vroeg vertrekken hé
Ik weet nog een leuke,

zeg dat de vis ongesteld was en je de hele vissenkom moest schoonmaken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn moeder hield een preek en tja daar moet ik dan naar luisteren, he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tram had een lekke band...
Nee joh...gewoon eerlijk zeggen waarom je te laat was..
Je deed het toch niet expres...
Ik neem aan dat je dit niet heel vaak hebt...te laat komen.
Dat kan gewoon een keer gebeuren..
Niet liegen daarover...eerlijk duurt het langst maar beloont het meest, groetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een smoes is zelden 'goed'.......! De waarheid is echt het allebeste , tenminste in 'normale' omstandigheden. In oorlogstij moeten mensen zelfs smoezen (of zelfs liegen) en als je te maken hebt met een rigide sanktiebeleid is het ook begrijpelijk. Of als de 'leiding' toch al de pik op je heeft, of als je naar eer en geweten iets te verbergen hebt.
Niet de omstandigheden, maar de mensen zelf maken het soms nodig dat je in een smoes moet vluchten. Maar als het niet 'echt moet' vertel dan rustig en eerlijk waarom je te laat bent. Zelfs als het was, omdat je nog even een sigaretje in het fietsenhok wilde paffen..( op je 12e...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
M'n moeder had 'r electrische haarkrulset aangezet, en toen was er kortsluiting gekomen, en toen deed m'n wekker 't niet....Nou en toen ik toch (nog redelijk op tijd) wakker werd, miste ik natuurlijk net de bus (of m'n fiets stond met een lege band), en alle stoplichten stonden op rood, (of de bus stond voor de open brug, of de chauffeurs staakten). Maar gelukkig ben ik er toch....beter laat dan nooit, toch?
(alle smoezen zijn al wel eens gebruikt, hoor).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
refr.:
M'n wekker was stuk en de brug stond open
M'n band was lek dus ik moest gaan lopen
Katrineke, kom, kom
Verzin wat anders, verzin wat anders
Katrineke, kom, kom
Je bent te laat, maar waarom

Elke morgen hetzelfde lied
He Katrineke is er niet
Een half uur later komt ze aan
En dan zegt ze heel ontdaan

refr.

Alle kinderen weten 't al
Wat Katrineke zeggen zal
We hebben het allemaal wel door
Als ze komt klinkt het in koor

Je wekker was stuk en de brug stond open
Je band was lek dus je moest gaan lopen
Katrineke, kom, kom
Verzin wat anders, verzin wat anders
Katrineke, kom, kom
Je bent te laat maar waarom?

Maar toen zei onze juffrouw stop
Mijn geduld is nu eindelijk op
Je smoesjes die geloof ik niet
Elke dag hetzelfde lied

Je wekker was stuk en de brug stond open
Je band was lek dus je moest gaan lopen
Katrineke, ik wed
Het is wat anders, het is wat anders
Katrineke, ik wed
Je kwam te laat uit je bed...

(Songtekst: De Schellebellen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja.. dan heb je al geen smoes nodig.
'Gewoon te laat' is een goede reden, en je hoeft er niet eens iets voor te bedenken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag een ongeluk gebeuren en de bestuurder van de auto vroeg of ik wilde getuigen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga niet!
Als je je toch niet wil inzetten heeft het ook geen zin.
En aan je typ fouten te zien word het ook niet veel meer met jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn band was lek.
De brug stond open
Er moest een slak oversteken
Ik had tegenwind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er moest een slak oversteken hahahahaha +1
De volgende heeft echt gewerkt:

'Ik moest even medicijnen halen'
Voeg eventueel toe:
'ik dacht dat ik wel op tijd zou zijn, dus heb ik me er niet voor afgemeld'

en dan snel doorlopen voor ze vragen wát voor medicijnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tram had een lekke band!

(:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij maakte het niks uit wat voor smoes maar welke leraar. de ene leraar vond het nooit erg of je te laat kwam en de andere altijd. daar viel eigenlijk niks tegen op te brengen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste is natuurlijk: ik heb een lekke band whahaha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg dat je met je duffe kop bij het verkeerde lokaal stond te wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijk zijn!
Ze ziet het gwn door je heen dat jel liegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moest de koeien nog melken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg dat je voor de brug gewacht hebt. Gewoon even voor de brug wachten en weer op stappen. Zeg dus niet: de brug was open. Een lekke band is ook goed, de solutie was uitgedroogd.