Moet je de nog te lopen stage in een cv vermelden?

Ik moet nog een stage lopen van februari tot juni voordat ik afgestudeerd ben, moet ik die stage dan ook in mijn cv vermelden? Of vermeld je in een cv enkel de dingen die al zijn gebeurd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Ik zou dat juist wel doen. Cv en sollicitatiebrief zijn er om jezelf te presenteren en zo goed mogelijk op de kaart te zetten. Ik heb dit in het verleden altijd gedaan! Ben er dan wel duidelijk in dat je van dan dan tot dan stage gaat lopen. Een toekomstige werkgever kan hierdoor ook zien dat je niet 'stil zit' en alweer een volgende leerervaring in het verschiet hebt liggen. Mijn mening is dan ook dat een cv niet alleen iets over de inhoud van je ervaringen zegt, maar ook iets over jou als persoon. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens L1986. Ik zou het vermelden onder 'Aanvullende informatie'. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of de werkgever denkt: wat moet ik.met hem? Hij gaat eerst stage.lopen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat de vraagsteller niet op een fulltime baan gaat solliciteren als ze bij wijze van fulltime stage moet lopen. Dus waarschijnlijk zullen de functie waarnaar ze solliciteert en stagewerkzaamheden sowieso al te combineren zijn. Daarnaast: eerlijkheid duurt het langst en bij mij heeft het in het verleden altijd goed uitgepakt omdat ik enerzijds liet zien waar ik me in ging specialiseren door de stage en anderzijds dat ik te horen kreeg dat ik een 'bezige bij' was. Ben wel benieuwd waar de vraagsteller voor kiest!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heb je zeker een punt. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje wel L1986! Ik heb het er inderdaad bij vermeld en dan zoals scarlet aangaf onder "aanvullende informatie" Bedankt beiden!

Andere antwoorden (1)

Alleen de dingen die al geweest zijn. In je cv zet je ervaringen die je hebt opgedaan en een toekomstige stage is geen ervaring :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie !:)