ik heb zelf niet zo een talen knobbel , ik kan wel redelijk engels.Alleen zou ik nu egt graag eens een tweede taal willen leren/spreken.

heeft iemand misschien een idee voor hoe ik dat het best kan aanpakken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Via onderstaande link kun je Latijn leren. dat is een goede opstap naar Spaans en Frans. Bij deze cursus kun je ook filmpjes vinden op you tube...deze zijn echt super goedt als je dit samen volgt heb je in no time al wat Latijn onder de knie en zul je merken dat andere talen er erg op lijken. Ook kun je een cursus volgen via NTI, maar het is ook leuk om voor datzelfde geld een vakantie met taalcursus te boeken, waarbij je naar het land toe gaat en daar excursies doet en ondertussen de taal leert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan Latijn heb je verder heel weinig tegenwoordig dus dat is misschien wel een beetje veel moeite

Andere antwoorden (3)

Als je Engels al niet heel goed kan zijn andere talen nog moeilijker, Duits kan je misschien nog wel leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooie talen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik dan voor Spaans gaan. Toevallig heb ik gisteren deze vraag gesteld: http://www.goeievraag.nl/vraag/taal-makkelijker-leren-russisch-mandarijn.149532
Daaruit volgde dat Russisch en Arabisch niet hetzelfde schrift hebben. Bij Spaans kun je nog het gewone alfabet gebruiken. Zelf ben ik bezig met Portugees, dat een beetje overeen schijnt te komen met Spaans. En het is geen makkelijke klus kan ik je vertellen. In ieder geval, succes.
Engels is het meest makkelijk taal om te leren.

Als je een taal wilt leren zijn de woordjes erg belangrijk.
Begin eerst met de woordjes, dan de zinnetjes en ten slotte de grammatica.

suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik leer nu engels, frans en spaans en merk dat er veel woorden hetzelfde zijn. De belangrijkste om een taal te leren is, volgens mij, woordenschat. Om te spreken, lezen en schrijven is dit nodig! Stampen dus! Verder leer je snel (wanneer dit mogelijk is) door zo veel mogelijk met iemand in die taal te praten en die jou dan ook verbeterd.