Wat is de juiste spelling: "De partner IN vast en tijdelijk personeel" of "De partner VOOR vast en tijdelijk personeel"?

Weet jij het antwoord?

/2500

voor vast personeel. Je levert toch een dienst?

ik zou zeggen: in. maar daar heb ik wel mijn Dikke Van Dale voor moeten naslaan. daar staat: 1 deelgenoot; - medespeler, maat (in allerlei spelen); 2 dansgenoot; - gespreksgenoot 3 vennoot; 4 degene met wie men samenleeft; 5 sociale partners, werkgevers, werknemers en kabinet; dat ik dan uitkom op "in" haal ik uit die "in allerlei spelen" blijkbaar is het dan 'partner in' iets als 'vast en tijdelijk personeel' klinkt als wat los zand en dat maakt de zin warrig en daardoor moeilijk. eerst de zin simpeler maken en dan die varianten personeel terugplaatsen lijkt me hier de manier van zoeken. Toegevoegd na 7 minuten: en weer kom ik uit op mijn google-tipje. (moge het de moderator deze keer behagen dit antwoord toch als antwoord te laten staan) typ bij google eens in: partner voo - en zie wat je dan ziet. typ ook eens in: partner in - en zie wat je dan ziet. daar kun je dus de conclusie uit trekken: partner in komt vele malen meer voor. let wel: dit is niet waterdicht, want geen woordenboek, maar het zegt beslist wel meer dan niks. vervolgens kun je dus dat personeel in je zin toevoegen en is jouw eerste zin de juiste en niet de tweede, en is het dus "De partner in vast en tijdelijk personeel."

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100