Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de voordelen als wiskunde ook verplicht wordt op de havo?

Tegenwoordig is het zo dat C&M profielen helemaal geen wiskunde hoeven te hebben. Marja van Bijsterveldt wilt echter dat wiskunde op de havo een verplicht vak wordt.

Welke voordelen kan dit hebben voor de leerling of voor de maatschappij als wiskunde een verplicht vak wordt, maar toch niet een technische beroep (of die kant) op wilt? Zijn er zelfs voordelen of is dit alleen een nadeel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Een goede basis wiskunde levert veel voordelen op.
Bijna in alle beroepen heb je wel eens wiskunde nodig.
Het verschaft inzicht en inzicht hoeft helemaal niet altijd in cijfertjes uitgedrukt te worden.

Het hele leven is soms een wiskundige formule ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het een nadeel want na de 2de weet je al genoeg voor je hele leven voor wiskunde. meer heb je echt niet nodig dus ik zou het erg jammer vinden als het verplicht word.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ook tegen verplichten en wel om het feit dat je hiermee VMBO-leerlingen die willen doorstromen naar de Havo confronteert met feit zet dat ze geen aansluiting hebben vanwege de wiskunde. Geen goed idee van de minister.

Toegevoegd na 39 seconden:
moet zijn: confronteert met het feit dat ze...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing