Wanneer moet je blijven zitten?

Ik ben nogal vaak ziek door bepaalde redenen
en nu ben ik bang dat i moet blijven zitten
dus daarom mij vraag wanneer moet je blijven zitten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Uitgangspunten:  een 3 telt voor 3 onvoldoende punten  een 4 telt voor 2 onvoldoende punten  een 5 telt voor 1 onvoldoende punt Een 4 betekent: ruim onvoldoende voor vervolg op dit niveau; aansluiting bij minimumeisen wordt niet mogelijk geacht. Een 5 betekent: onvoldoende voor vervolg op dit niveau; aansluiting bij minimumeisen is niet onmogelijk. Een 6 betekent: voldoende voor vervolg op dit niveau Voor 1 vmbo + 1 havo + 1 vwo en voor 2 havo + 2 vwo: Bevorderen: bij maximaal 2 onvoldoende punten binnen alle vakken Bespreekzone: bij 3 onvoldoende punten binnen alle vakken Doubleren of afstromen: bij 4 of meer onvoldoende punten b.a.v. Voor 1 vmbo/havo + 1 havo/vwo en voor 2 vmbo/havo en 2 havo/vwo: Bevorderen naar hoogste dakpanniveau: bij maximaal 2 onvoldoende punten binnen alle vakken. Leerlingen die niet binnen deze overgangsregeling vallen zijn automatisch bespreekgeval. 6 Voor 2 vmbo: Bevorderen: bij maximaal 2 onvoldoende punten binnen alle vakken Bespreekzone: bij 3 of 4 onvoldoende punten binnen alle vakken Doubleren of afstromen: bij 5 of meer onvoldoende punten b.a.v. Voor 3 havo + 3 vwo geldt: Bevorderen: bij maximaal 1 onvoldoende punt Bevorderen: bij 2 of 3 onvoldoende punten binnen alle vakken (maar niet het cijfer 3) waarbij het gemiddelde van alle afgeronde eindcijfers meer dan 6,0 is (compensatie!) Bespreekzone: bij 4 onvoldoende punten of bij onvoldoende compensatie N.B. binnen de vakken Nederlands, Engels en Wiskunde mag niet meer dan één vijf gescoord worden; bij twee of meer tekorten binnen deze drie vakken valt de leerling automatisch in de bespreekzone! Doubleren of afstromen: bij 5 of meer onvoldoende punten binnen alle vakken Bespreekzone: de docentenvergadering beslist aan het einde van het schooljaar of de leerling bevorderd kan worden dan wel moet afstromen of doubleren. Uitgangspunt voor bevordering moet zijn, dat de docentenvergadering de leerling kansrijk acht bij doorstromen op hetzelfde niveau. Bij deze beslissing zijn diverse vaardigheden en persoonlijkheidskenmerken van de leerling van belang en kunnen ook persoonlijke omstandigheden worden meegewogen. Toegevoegd na 53 seconden: Leg trouwens je vraag voor an je mentor. Misschien is bijles mogelijk.

Als je echt slechte scores haalt op een school moet je ´normaal´ blijven zitten volgens mij, want de proefwerken die je gemist hebt moet je inhalen als je weer beter bent, als je dan goede punten haalt is er opzich niks aan de hand.

Dit staat als het goed is in het schoolreglement, schoolboekje of iets dergelijks. Bij mij op school geldt maximaal een 5 en een 4, twee 5en of alleen een 4.

Hangt gewoon om wat voor redenen je niet naar school bent gegaan en hoe je punten ervoor staan. Je mag als je niet genoeg punten hebt niet over. In sommige gevallen moet je dan naar een lagere afdeling. Als je ziek bent omdat je speciale ziektes hebt mag je in die gevallen wel meestal het jaar proberen over nieuw te doen als jij dat natuurlijk wil. Als jij gewoon normaal ziek bent zonder echt een speciale ziekte te hebben tja dan houd het gewoon op. Maar je moet gewoon in je schoolregelment kijken en is navraag doen bij je mentor.

Dat ligt aan een aantal factoren. Sowieso je resultaten, je verzuim en je houding. Wanneer je teveel hebt gemist kan het een reden zijn om het jaar over te doen. Als je resultaten slecht zijn is dit ook een reden. Leg dit probleem anders voor aan je slber. Die kan je antwoord geven

In mijn examenjaar van de middelbare school ben ik ook ziek geworden en dat geweest tot vorig jaar ( 3 jaar lang ). Ben denk ik 50% aanwezig geweest maar dus wel alle toetsen e.d gemaakt en gehaald dus gewoon elk jaar over. Zolang je maar geldig afwezig bent en verder op het juiste niveau zit is er niets aan de hand.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100