50% in ziekte wet, mag je bedrijf je dan plus en min uren rekenen? contract 32 uur werk 16 uur

ik zit 50 % in zwangerschaps ziekte wet, werk nu 16 uur. ons bedrijf werkt met plus en min uren. normaal moet ik iedere maand 138,66 maken ( bij 32 uur). bij een korte maand bv feb is precies 4 week. dus 4 x 32 uur is 128 uur. dan maak ik 10 min uren. mag dit op deze manier?
mijn werkgever doet dit wel zo maar dat betekent dat ik wel minuren mag maken maar geen plus uren?!
(want meer dan 16 uur mag ik niet werken door de ziektewet). bij het verlof blijft et overigens wel ineens vast ( maak je geen plus min uren rekeenen ze gewoon iedere maand 138,66 uur. waarom dan nou niet? en krijg ik standaard de 16 uur van uwv ookal neem ik een dag extra vrij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Je verhaal is wat warrig, maar je haalt volgens mij twee dingen door elkaar. Voor de wet is zwanger niet ziek. Ik hoop voor jou ook niet ;).

Kijk even goed wat de CAO voor jouw sector schrijft over zwangerschapverlof.