mogen je examen worden beinvloed door leraren?

ik had een mondeling examen, was nogal nerveus,
gaf volledige antwoorden, ik zei tegen de leraar dat ik nog nerveuzer werd van al die vragen, en vroeg haar de vraag te stellen in de vorm van een verhaal.

ze zei dat ze dat ging doen, maar toen ging het tempo van alle vragen, nog steeds als vraag gesteld, omhoog.
hierdoor kreeg ik een blackout. ze bleef nog steeds doorvragen.

ik zei dat ik een blackout kreeg, tranen stonden in mijn ogen. en ze vroeg hoe ik dacht dat het gegaan was.
mag dit eigenlijk wel

ik mag hier geen herexamen over doen.
maar ik denk gewoon dat dit oneerlijk is.
is er een manier waarop ik dit alsnog kan herkansen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De leeraar moet vragen naar wat je weet en mag niet vragen naar wat je niet weet. Dit houdt in dat als de docent merkt dat je een bepaalt onderdeel niet beheerst hij of zij daar niet op doorvraag maar naar een ander onderdeel overstapt. Je toetst tenslotte kennis en vaardigheden die beheerst worden. Een docent moet altijd proberen de vraag of opdracht zo te brengen dat de leerling zijn kennis of vaardigheid kan tonen. Het is gebruikelijk dat er meerdere docenten bij een mondeling examen zitten. Als dit in bij jou niet het geval zou ik dit zeker aankaarten. Maar hoe dan ook moet je in gesprek met de docent en eventueel examencommissie. Geef aan wat je hier aan hebt gegeven. Probeer dit vooral op een positieve manier te brengen en niet als een soort aanklacht tegen de docent. Dat wil nog wel eens averechts werken en sluiten de gelederen om de betreffend docent. Maar ga er vanuit dat de school altijd het beste met je voor heeft en met jou tot een oplossing zal willen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ga in gesprek met de leraar Evilmini, zo snel mogelijk! Vertel het gebeurde zoals je dat hier neerschrijft. Ik kan mij niet voorstellen dat je hierin geen 'luisterend en begrijpend' oor zult vinden. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet dit voorval serieus bespreken met de directeur. Zeg er nadrukkelijk bij dat je volledig dichtklapte,terwijl je zeker weet dat je de stof beheersde. Vraag om een herkansing ! Ga dit volgende week meteen regelen,en wacht af wat er gaat gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Informeer naar een vertrouwenspersoon. Volgens mij hebben alle scholen een vertrouwenspersoon. Vertel je verhaal aan de vertrouwenspersoon....

Ik heb wel zelf meegemaakt dat ik eens een mondeling niet zo goed had voorbereid. Het was mijn laatste en ik wist dat ik nog zou slagen zelfs als ik een onvoldoende kreeg. Toen de docent aan het einde vroeg hoe ik vond dat het was gegaan, zei ik, dat ik wel geslaagd was....
Dat zullen we nog wel zien zei ze. Ik kreeg een onvoldoende voor dat mondeling, maar slaagde met een voldoende voor dat vak. HA! Ik vond het wel heel naar dat ze het zo zei alsof zij de macht had.