Als ik mij ingescheven heb via studielink voor mijn hogeschool ben ik dan ook ingeschreven bij DUO/ IBG?

Ik heb mij via studielink opgegeven voor mijn studie van komend jaar, maar ben ik dan automatisch ook ingeschreven bij DUO (wat voorheen IBG was) voor studiefinanciering, of moet ik hier zelf nog achteraan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Je moet je inderdaad apart bij DUO nog aanmelden. Via studielink meld je je bij de opleiding, bij DUO voor de studiefinanciering.

Aanvragen
Inloggen

Aanvragen van studiefinanciering moet je doen door in te loggen. Daarvoor heb je een DigiD met sms-functie nodig.

Wil je extra uitleg? We hebben instructiefilmpjes over aanvragen DigiD, activeren DigiD en aanvragen studiefinanciering.

We adviseren om de studiefinanciering drie maanden voor de ingangsdatum van je opleiding aan te vragen, zodat we op tijd je studentenreisproduct kunnen klaarzetten en je eventuele aanvullende beurs kunnen berekenen. Ontvang je nu al studiefinanciering voor een mbo-opleiding, dan hoef je alleen je gegevens te wijzigen.
Niet inloggen?
Kun je niet inloggen? Bel dan de DUO-Informatielijn (050) 599 77 55 en bestel de aanvraagset Studiefinanciering voor het hoger onderwijs. Deze aanvraagset is niet beschikbaar op internet.
Basisbeurs en Studenten OV-chipkaart voor iedereen
Je studiefinanciering bestaat altijd uit een basisbeurs en een Studenten OV-chipkaart. Daarnaast krijg je een aanvullende beurs als je ouders niet genoeg kunnen meebetalen aan je studie. Ook kun je een rentedragende lening en collegegeldkrediet aanvragen. Heb je een of meer kinderen en een partner? Je kunt een partnertoeslag aanvragen. Heb je een of meer kinderen en geen partner? Je kunt een éénoudertoeslag aanvragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je studiefinanciering zul je zelf nog aan moeten vragen bij de DUO. Dit kun je online doen via de site van DUO, bekijk de link hieronder.