Kan je een medische opleiding volgen op de wo met het profiel E&M?

Als je bijv. toch later besluit om iets in de zorg te doen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Bij het profiel Economie en Maatschappij en bij het profiel Cultuur en Maatschappij is inhoudelijke aanvulling met natuurkunde 1,
scheikunde 1, biologie 1,2 en wiskunde B1 vereist.
fisbel
12 jaar geleden
Met profiel E&M zijn veel HBO-opleidingen in de gezondheidszorg, zoals Verpleegkunde en Fysiotherapie prima mogelijk (zie eerste link). Daar worden namelijk geen specifieke profieleisen gesteld (ook al is het natuurlijk wel handiger om NG gedaan te hebben)
Een wetenschappelijke studie is lastiger. Je zult dan aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen (zie tweede link) zoals het behalen van extra deelcertificaten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Haha; ik zie dat de links hier omgedraaid staan, dus eerste moet zijn tweede, en andersom ;-)