Wat te doen met oude studieboeken die niet meer verkoopbaar zijn?

Heb een stapel oude studieboeken liggen hier. Al meerdere malen getracht te verkopen via tweedehands boekenwinkels en via marktplaats, bol.com etc. Maar krijg ze niet verkocht. Ze zijn ook al behoorlijk verouderd (oudste van 2003, jongste van 2007) en dan wil geen winkel het meer hebben. Algemene boeken lukte nog redelijk, maar specialistische al helemaal niet. Wat kan ik doen met de oude studieboeken ANDERS DAN ZE VERKOPEN? En anders dan gewoon weggooien, dat vind ik erg zonde.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
58.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om wat voor boeken gaat het?
specialistische boeken, ja daarvoor moet je net de geintereseerde voor vinde:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een advertentie weggeven aan een liefhebber, bijvoorbeeld in een blad van die studierichting of met een kaartje bij de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om boeken in de richting: vastgoed, ruimtelijke ordening, geografie, bouwkunde, bouwrecht etc. Sommigen zijn in het engels. Het zijn boeken voor hbo en universitaire opleiding. Sommige is in soms in gehighlight, sommige zijn onbeschreven. Allen in goede staat.

Het beste antwoord

Behalve weggooien of verkopen, al gedacht aan weggeven? Ik weet niet hoe dat in NL werkt, maar ik heb pas m'n oude Engelse studieboeken gegeven aan het plaatselijke college (in de UK), dat een enorme bibliotheek heeft. Die boeken kunnen dan uitgeleend worden aan hun studenten voor referentie- en/of researchmateriaal. Misschien een idee om naar zo'n mogelijkheid uit te horen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Je kunt ze beter bewaren om zelf af en toe te gebruiken als naslagwerk. Weggooien is jammer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bewaren, of anders weg doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Slegte koopt oude schoolboeken als die voor doorverkoop interessant zijn. Daardoor is er een breed assortiment studieboeken te verkrijgen in de meeste filialen voor verschillende studierichtingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bij De Slegte geweest, deze wil ze niet hebben omdat ze te oud zijn. Kunnen ze niks mee.
Als de Slegte ze niet wil hebben, kun je ze naar de Emmaus brengen.

Zoek een vestiging in jouw buurt:

http://emmaus.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de tip. Helaas zit er geen een in mijn stad. Allemaal minimaal drie kwartier/uur rijden. Heb wel gekeken al bij de Kringloop (vergelijkbaar denk ik) maar die zaten er ook niet direct op te wachten. Hadden al veel boeken en hebben dan liever romans en dergelijke ipv specifieke studieboeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat emmaus niet op onverkoopbare spullen zit te wachten.
Ik werk (wel eens) bij een hergebruik organisatie/winkel en in ons aanname beleid staat expliciet dat we oude studieboeken niet aan nemen.

en wij geven niet eens een vergoeding voor de aangeleverde spullen.

Als er toch oude studieboeken stiekem het pand in gesmokkeld worden (of gewoon voor de poort gedropt) moeten we ze in de oud papier containers gooien, waar dan weer voor ons wat kosten en werk aan zit.

Er is een uitzondering voor kunstgeschiedenis boeken.

Maar verder kan je ze inderdaad misschien zelf beter mooi in de kast zetten of anders toch een keer met het oud papier mee geven. 't is jammer maar zo gaat dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt hard, maar als je er zelf niks meer aan denkt te hebben: heb je een open haard?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dumpen bij recycleding bedrijf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook al geprobeerd onder "gratis" bij Markplaats of zo?
Nederlanders zijn gek op gratis, dus wie weet. Wellicht onder "verzamelaars". En als het helemaal niet lukt: neem ze mee naar Ikea en zet ze daar in een onbewaakt ogenblik ergens in een Billy !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je het al geprobeerd bij bol.com tweedehands?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk creatief... verkopen werkt kennelijk niet... weggooien is zonde
Misschien heb je een kamer die eens opgeknapt moet worden...
Doe eens anders en beplak de muren met blz uit deze boeken...
Geeft een apart beeld. Zal niet alle muren doen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is d'r bij jou in de buurt wel iemand die hamsters (van) houdt......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ze natuurlijk ook kunnen 'vrijlaten' op plekken waar je denkt dat mensen ze interessant kunnen vinden. (De ingang van je oude hogeschool/universiteit bijvoorbeeld). Natuurlijk eerst registreren, zodat je misschien wel een enthousiast berichtje van iemand krijgt: http://www.bookcrossing.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaak willen ze ze bij de slegte nog wel hebben of anders een kringloopwinkel of je kunt ze proberen te verkopen via een boekenmarkt die soms in sommige plaatsen wordt gehouden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al gekeken of bijvoorbeeld Boekenbalie ze wil hebben? Die geven gelijk een bod met hun App.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Antoni
4 jaar geleden
@michelv, je antwoord is voor de vraagsteller niet meer zinvol: hij heeft zijn vraag gesteld in 2010; je antwoord is gegeven in 2019, en hij is niet meer actief op de website, maar misschien is het nog wel nuttig voor anderen.
Je kunt tegenwoordig je oude studieboeken simpel en snel taxeren middels de onderstaande website.