Wijn kopen in Frankrijk en hier verkopen?

Ik wil naar plaatselijke wijnboeren in frankrijk gaan en daar wijnen kopen om hier in mijn winkeltje te verkopen.
Mag dit zomaar en hoe zit het met BTW en invoerrechten enzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent al heel wat zaken begonnen,
of willen beginnen, als ik dat zo lees: * bedrijfje voor administratieve problemen.
* spullen importeren uit China.
* winkeltje aan de kust
* renovatiewerken
* wijn uit Frankrijk hier verkopen
* en nu die groothandel in geschenkmanden. Allemaal reuze-aardige ideeën.
Maar met een idee alleen kom je er niet. Ga je er nog iets mee doen?
Wat wil je nu eigenlijk?

Het beste antwoord

kijk eens op de site van de belastingdienst (link) staat ook een downloadbare folder op. Je mag zomaar invoeren maar er zit een verschil tussen prive en zakelijk invoeren en er zijn meerdere manieren om de belastingdienst op de hoogte te brengen van de wijze van invoer (oa via belastingaangifte)