Mag de belastingdienst btw teruggave bedrijf verekenen met privé aanslag?

Toegevoegd na 3 minuten:
Beste,

Ik ben een eenmanszaak begonnen. Ik krijg deze maand een bedrag terug van de Belastingdienst aan BTW. Nu hebben ze dit bedrag dat ik zou terugkrijgen, verekend met een bedrag dat ik nog zou moeten betalen ergens in 2009 (waar ik toen bezwaar over had ingediend, niks meer van gehoord, geen rekening niks)

Zelf krijg ik voedselbank, ik heb nog geen inkomsten uit mijn eigen onderneming. 2 vragen:

Mogen ze dit doen, dit was geld van de onderneming?

Hebben ze wel rekening gehouden met de zogeheten belastingvrije voet, want ik heb alleen studiefinanciering, en voor de rest geen inkomen?

Dank jullie wel!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja helaas mag dat, ze zien geen verschil tussen eenmanszaak en een privé persoon, en gooien alles op een hoop,
Wij hebben dat ook gehad alleen met een andere aanslag waar wij een regeling voor hebben, Zorg wel dat je het goed wegboekt in je administratie van je zaak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De belastingvrije voet zoals jij die noemt heet tegenwoordig heffingskorting. Deze is alleen van toepassing op de inkomstenbelasting en heeft dus niets met de btw te maken.
Je zou de aanslag van 2009 ervoor moeten nakijken, maar de aangifteprogramma's nemen deze automatisch mee in de berekening.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
de belastingvrije voet heeft niets met btw te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zeg ik...