Is de toegelaten 10.000€ zonder meldplicht die je bij het overschrijden van de grens me hebt per persoon?

Mij vrouw en ik gaan voor vacantie/zaken naar het buitenland. Mag men dan 10.000€ per persoon meenemen zonder meldplicht aan de douane.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, de € 10.000 limiet geldt per persoon. Als men samenreist is het dus verstandig om het geld te verdelen, als de totaalsom meer is dan € 10.000

Toegevoegd na 5 minuten:
Lees de tip van de 'slimme' Rachid in de bron (bij reacties)
fisbel
10 jaar geleden
Ik weet niet naar welk land u reist, maar deze aangifteplicht geld alleen als u naar een land reist buiten de Europese unie.
Binnen de unie hoeft u niets aan te geven als u de grens overgaat en de marechaussee zou u controleren.