ik wil een website beginnen met nieuwe en 2e hands spulletjes. mag ik zomaar 2e hands spullen verkopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Jouw vraag : mag ik zomaar 2e hands spullen verkopen?

Mijn antwoord : NEE!!

Verkopen is geld verdienen zo ziet de belastingdienst dat,ook al is het tweedehands.

Al krijg je gratis spullen van mensen wat jij mag verkopen is dat winst en moet er BTW worden betaald.

Alleen wanneer je kan aantonen dat het jou eigen spullen zijn zoals bij Marktplaats dan is er niets aan de hand.

ik ben sinds kort een klein bedrijfje gestart 22-07-2011
met mijn zelfgemaakte handwerk artikelen.

Dus heb ik me in laten schrijven bij de KvK kost nu nog 48 euro en als de belastingdienst vindt dat het lucratief kan worden krijg je een BTW nummer.

Inschrijven bij de KvK wil nog niet zeggen dat je geld moet afdragen aan de belasting ,er kan helemaal geen genoeg geld binnen komen namelijk.

Het geeft je vrijheid ingeschreven te staan,zodat mensen je niet kunnen verlinken bij de KvK of belasting of als je een uitkering hebt.ook dan mag je je laten inschrijven als MKB.

Ook voor een leuke tweedehands verkoop.

Toegevoegd na 3 minuten:
ps. Een website ( winkel ) noemen ze een postorderbedrijf als je wordt ingeschreven bij de kvK dat staat dan ook in je inschrijvingspapieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Is een beetje afhankelijk van de hoeveelheid die je gaat verkopen maar zoals jij het aanpakt lijkt het mij een professioneel bedrijf en dien je ingeschreven te worden in de kVK en een belastingnummer aangevraagd te worden.