Als je werknemer vaak te laat komt op het werk, schakelt hij dan het UWV in?

Ik ving dit op. UWV is toch alleen een adviserende en wetshandhavende instantie (naast uitkeringen)?

11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je met "hij"de werkgever bedoelt. ja die kan hij inschakelen, maar hij moet goede bewijzen hebben dat de werknemer is gewaarschuwd voor zijn gedrag. Maar als de werkgever vindt dat de situatie onhoudbaar is en geen verbetering zichtbaar kan UWV ingeschakeld worden voor ontslagprocedure
11 jaar geleden
Als je werknemer vaak te laat is dan heb je eerst een gesprek met hem en dat zet je op papier. bij herhaling heb je nog weer eens een gesprek en dat zet je ook op papier beide partijen moeten dit ondertekenen. Help dit nog niet dan kun je een ontslag aanzeggen. Ik weet niet op wat voor basis je de werknemer hebt aangenomen vastcontract of tijdelijk. Bij het UWV kun je hierover verder advies in winnen.
ronron1212
11 jaar geleden
Dat kan hij doen, namelijk om een werknemer te ontslaan. UWV heeft een ‘onderdeel’ dat UWV WERKbedrijf waarvoor je voor ontslagprocedures terecht kunt.

Uiteraard gaat dat niet zomaar, het is een uiterst middel als andere maatregelen niet hebben geholpen. Een ontslagprocedure via de kantonrechter zou ook kunnen en, een beetje afhankelijk van de situatie en wat al geprobeerd is, ook een ontslag op staande voet.
Computoon