Wat zijn de eigenschappen van een goede commercial?

Soms is een reclame zo boeiend dat je na het bekijken niet eens (meer) weet welke bedrijf er achter zit, zo weten veel mensen niet eens waar de "even Apeldoorn bellen" commercials voor staan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een goede commercial blijft hangen. Soms onbewust. Dat het product niet direct blijft hangen is niet zo zeer van belang. Belangrijk is dat de consument, op het moment dat hij een aankoop wil gaan doen en verschillende producten langs ziet komen, de link met die leuke en mooie commercial weer maakt ( vaak onbewust), bij het zien van het product dat in de commercial te zien was. Het product komt daardoor bekend en vertrouwd over en men zal eerder voor dit product kiezen dan voor een ander, waar geen reclame voor gemaakt is.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Informatief, snel en aantrekkelijk om naar te blijven kijken. Vooral over dat laastste punt zijn er heel wat verschillende meningen hoe je dat het beste kan doen. Bijvoorbeel mooie reclames, of juist een schreeuwstem.

Het ligt er ook aan wat je ermee wilt bereiken uiteindelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een reclame zo boeiend is dat je niet meer weet voor wat er reclame gemaakt wordt is het dus géén goede commercial, dan streeft hij zijn doel voorbij.
Dus een goede commercial is er 1 die boeiend is én waarvan je na het kijken nog weet voor wie/wat er reclame gemaakt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk, dat herhaling het beste werkt, en dat blijkt wel uit de Gamma-reklames ('je bent zo lekker bezig, Freek...), KPN met de inktvis en goeiemoggel), de C1000 met de blonde 'slimme' huisvrouw, en natuurlijk AH, met de vriendelijke manager, destijds de Melkunie-koeienreklames....je weet gelijk over welk artikel het gaat.
En Apeldoorn bellen is natuurlijk een gouden greep...zelfs al ben je helemaal niet daar verzekerd, valt geheid die kreet, als iemand pech heeft met iets.