Wat zijn goede manieren om klanten te werven voor mijn makelaars kantoor?

Alle ideeën zijn welkom om nieuwe klanten te benaderen voor aan- of verkoop van hun huis.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen marketing en toepassingen gehad?
Dacht dat tegenwoordig wel z'n beetje op elke opleiding gegeven werd.. Eerste attendering bijna succesvol, mis alleen een link naar je site...

Het beste antwoord

Binnenkort is het weer Pasen. Breng bij een aantal potentiele klanten (jullie doelgroep) een Paasbrood langs met een leuk briefje. Breng die persoonlijk langs zodat de mensen zien wie je bent.

Ga afspraken maken met de banken/hypotheekkantoren. bij jullie in de buurt en sluit leuke deals met ze. Zij geven jou taxatie opdrachten en jij geeft hun potentiele hypotheekklanten. Laat daar vaak je gezicht zien, want als ze niet aan je denken zul je ook niets van ze krijgen. Het gaat om gunnen.

Ga naar bijeenkomsten waar nieuwbouwprojecten worden besproken. Iedere stad heeft toch zo een locatie waar nieuwbouwprojecten bekend worden gemaakt?

Ga naar de plaatselijke bedrijvenvereniging en kijk of je lid kunt worden en laat je gezicht zien op bijeenkomsten.

Organiseer een leuke opening van je kantoor. Live muziek en iedereen krijgt een hapje en een drankje. En alle kinderen krijgen een ballon met jullie naam erop. Volwassen krijgen een pen met jullie naam erop.

Need I go on???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Flyers (klein: A6 oid) latter drukken. Die verspreiden op een drukke markt. Hierop de 2 of 3 meest characteristieke huizen uit jullie aanbod & contactgegevens. Heb je 2 doelen:
- De huizen worden belicht
- De mensen leren van jullie bestaan.

Achterop kan bv staan dat jullie nu de tijd zien om in de markt te stappen, of om te verkopen. Met jullie services
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je klanten goed van dienst zijn en je best doen om een ook voor hen gunstige deal te sluiten.
Laten zien dat, bij verkoop, de tijd dat een huis bij jou te koop staat onder het gemiddelde ligt.
Je niet laten betalen naar rato van een percentage van de aankoop/verkoopprijs maar naar rato van het voordeel dat je voor de klant hebt realiseerd.

Toegevoegd na 23 minuten:
Als je op die manier te werk zou gaan, zou ik beslist met je in zee gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Biedt ze een gratis waarde check aan. Maak een flyer en laat deze door een krantenjongen bezorgen bij huizen die al in de verkoop staan. Wanneer je dan binnen bent, kun je ze overtuigen dat jij een betere dienstverlening hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kun je je prijzen aanpassen op de snelheid van de verkoop van het huis.

< 1 maand normaal tarief
1-3 maanden 10% korting
3-6 maanden 20% korting
>6 maanden 30% korting

Zo laat je zien dat je hard wil werken voor de klant, daar verdien je zelf immers ook op. En de klant ook, die kunnen sneller door of hebben minder lang dubbele woonlasten.

Misschien ook leuk om voor de eerste x klanten de professionele fotoshoot van hun huis gratis te verzorgen.

Toegevoegd na 21 minuten:
Misschien nog een leuk ideetje:

Probeer een samenwerking aan te gaan met een lokale (maar grote) meubelwinkel o.i.d.

Bij verkoop of aankoop van een huis, krijgen ze een waardecheque van een x bedrag. Jullie (jij en winkel) kunnen de kosten hiervan delen, want jullie hebben er beiden iets aan. Reclame en meer klanten voor jullie allbei! En welke verkoper/aankoper wil nou geen nieuwe meubeltjes kopen?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag je eerst af met welke extra diensten zullen de klanten bij mij komen .en van daar uit maak je reclame dat kan zijn via internet huis aan huis bladen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen bemiddelingskosten berekenen. Klanten stromen binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg voor een optimale website. Geen techniek om de techniek, maar aangepast aan je behoefte.
Een goede website is een eerste vereiste.
Hulp of advies nodig?: http://www.xonaymedia.nl/nl/nieuws/inventarisatie
14 jaar geleden
Nieuw klanten werven begint bij een goede eerste indruk. Ga eens na of je een mooi logo hebt, een mooie website. Maak je een goede indruk als mensen jou website/logo voorbij zien komen? Val je ook op? Als deze dingen in orde zijn, kun je inderdaad gaan nadenken over eventuele kortingsacties, flyers verspreiden etc. Mocht je je logo nog willen laten maken of ben je op zoek naar een goede webdesigner, Google is je beste vriend. Voor een logo kan ik Logo4Life aanbevelen. Snel en professioneel, maar toch goedkoop.