Wat zijn macro-economische factoren?

Ik ben bezig met een ondernemingsplan, maar ik kom er niet helemaal uit.
We hebben een bedrijf bedacht die de opslag verzorgt voor kleine winkeliers in het centrum van Groningen.
Nu ben ik bezig met de indirecte externe omgeving.
Ik probeer uit te zoeken van de macro-economische factoren zijn.
Maar ik kom er niet uit.
Weet iemand wat de macro-economische factoren voor ons bedrijf zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Factoren zoals de rente nu en later de financiële situatie vh land ,werelddeel ,of je op te richten bedrijf Conjuctuur gevoelig is of of jouw markt ook bij stagnatie economie nog levensvatbaar is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een DESTEP analyse kunnen toepassen. Belangrijkste uitgangspunt is dat Macro-ec het bedrijf 'overkomt', ze kunnen er zelf nauwelijks tot geen invloed op uitoefenen.

Destep houdt in:
Demografisch (bevolkingsopbouw, samenstelling)
Economisch (crisis, beurs, etc.)
Sociaal (normen en waarden bijvoorbeeld)
Technologisch (ontwikkelingen)
Ecologisch (milieuregels e.d.)
Politiek (overheidsregels)

Zie artikel voor een gedetailleerde uitleg