Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit het (procentueel) met inkomstenbelasting als ik onder de ko-regeling (<€6400) p/j val?

Dan weet ik hoeveel procent ik op mijn zakelijke rekening moet houden.
Of mag ik ten allen tijden het privégeld weer terugstorten naar mijn zakelijke rekening om daar vervolgens de inkomstenbelasting mee te betalen?

Achtergrond:
Waarschijnlijk verdien ik tot juni volgend jaar €5000, daarna heft ik mijn onderneming op. (ik doe dit naast mijn studie)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
768
fisbel
10 jaar geleden
Er is geen € 6400 belastingregel. Waarschijnlijk bedoelt u dat tot ongeveer € 5700 inkomen Box 1 er vanwege de belastingkortingen misschien wel aangifte moet worden gedaan, maar de te betalen belasting op € 0 uitkomt. (jaar 2014) Studiefinanciering is onbelast.
Kunt u uw vraag nader toelichten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat de schrijver bedoelt 6400 omzet tegen algemeen tarief, kennelijk zonder voorbelasting. Dan zit je op 100% korting. Uiteraard werkt de in principe anders, namelijk verschuldigd minus voorbelasting.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoeveel inkomstenbelasting je moet betalen hangt van meerdere zaken af, zoals de hoogte van je andere verdiensten en je persoonlijke situatie.

Vanaf welke rekening je je betalingen doet, is niet van belang. Hooguit voor de overzichtelijkheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De kleine ondernemersregeling is een regeling voor de omzetbelasting, die heeft helemaal niets te maken met inkomstenbelasting.

de KOR zelf wordt ook niet bepaald op omzet maar over de af te dragen btw. Dat is de som van de verschuldigde btw over jouw omzet minus de betaalde BTW. Is die minder dan € 1883,- dan draag je geen BTW af. De inkomstenbelasting staat hier verder buiten/los van
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding