Worden er ook spullen van je kinderen in beslag genomen als je failliet gaat.Personlijk en zowel zakelijk

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe oud zijn de kinderen?

Antwoorden (5)

Spullen van kinderen worden meestal wel buiten de inbeslagnamen gehouden maar er zijn uitzonderingen
zo kan men bijvoorbeeld wel een computer of een stereo toren mee nemen.

Toegevoegd na 6 minuten:
het is ook afhankelijk van de leeftijd van de kinderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot op zekere hoogte. Persoonlijke spulletjes en speelgoed laten ze meestal wel buiten beschouwing, maar heel waardevolle zaken natuurlijk niet. Proberen je laatste restje cash om te zetten in spelcomputers, laptops en ipods "voor de kinderen" gaat je niet lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg alle wat duurdere spullen van de kinderen bij oma als dat nog mogelijk is. Kleding (normale) hoeft niet, die zullen ze mi. niet meenemen. een bal ook niet natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foei dat is pauliana
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een misdrijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Pedro Dat KIND gaat niet failliet. Dus GEEN misdrijf om spullen van dat kind veilig te stellen. Voorkomt nl. achteraf veel gezeur om die spullen weer terug te krijgen van de curator. En de curator berekent elk uur door, ook aan de failliete persoon (of bedrijf) waardoor er voor de schuldeisers nog minder overblijft.
Als je dure spullen van jezelf elders onderbrengt is dat WEL verduistering en dus strafbaar.
Dat gebeurt soms inderdaad, maar alleen bij beslaglegging!

Wanneer je faillissement aanvraagt of failliet wordt verklaard, komt een curator bekijken wat je nog aan waardevolle spullen hebt, dan wordt niet naar speelgoed enz. gekeken.

Het is in sommige gevallen verstandig om zelf je faillissement aan te vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in gesprek blijft met de deurwaarder hoeft het er niet van te komen dat de inboedel wordt verkocht. Het verkopen van inboedels levert de deurwaarder na aftrek van de kosten bijna nooit iets op. Bespreek hoe je nog iets kunt betalen en verkoop desnoods - in overleg met de deurwaarder - alles wat nog wel waarde heeft om je schulden te betalen.