Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je moet vaststellen dat je eigen ZZP-bedrijfje niets wordt , welke stappen kun je dan het beste nemen?

Eind 2008 ben ik vol goede moed gestart als zelfstandige ZZP'er. Ondanks alle goede voorbereidingen, moet ik begin 2011 vaststellen dat het niks gaat worden.

Ik ben weer voorzichtig om me heen aan het kijken, want er zal toch brood op de plank moeten komen, maar dat kan natuurlijk nog wel even duren.

Wie heeft er ervaring met hoe je in deze situatie het beste kunt handelen? Zoals het opzeggen van allerlei veprlichtingen, misschien opnieuw inschrijven als werkzoekende? Een uitkering wil ik eigenlijk niet en krijg ik ook vast niet, maar zijn er uitzonderingen of alternatieven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar een oud-klasgenoot van mij wel. Hij had plezier in zijn werk als ZZP-er, maar had eigenlijk onvoldoende opdrachten om succesvol te zijn, zeker omdat hij allerlei zaken die in loondienst goed geregeld zijn nu zelf moest regelen (pensioen, ziekte(kosten) enz). Ook hij wilde stoppen, maar heeft een goed alternatief gevonden.

Ik weet niet in welke richting je werkt maar in zijn geval moest hij als ZZP-er zichzelf verkopen. Hierdoor was hij erg commercieel ingesteld. Hij heeft via zijn netwerk (maar het kan ook via een reguliere sollicitatie natuurlijk) een baan gezocht voor 3 tot 4 dagen in de week. Zijn ZZP-activiteiten heeft hij (natuurlijk in overleg met zijn nieuwe baas) aangehouden. Afhankelijk van de drukte werkte hij 3 dagen in loondienst en 2 dagen ZZP of 4 dagen in loondienst en 1 dag ZZP.