Ja, als je aantoonbaar minder werk heb is dat mogelijk.
Neem zelf of je boekhouder contact op met het uwv.
Die kunnen je verder helpen.
10 jaar geleden
Niet in de zin van de tijdelijke regeling deeltijd WW. Die regeling is geëindigd op 1 juli 2011. Deeltijd WW is een tijdelijke maatregel die de minister van SZW kan nemen in tijden van crisis. Bij deeltijd-WW blijf de werknemer volledig in dienst bij de werkgever, terwijl de werkduur werk tot maximaal de helft van het aantal uren wordt teruggebracht. Voor de niet-gewerkte uren krijgt de werknemer een uitkering (WW).

Om je medewerkers nu recht op ww te kunnen geven, zul je ze helaas moeten ontslaan. Met een ontslagvergunning van het UWVWerkbedrijf en rekening houdend met een wettelijke opzegtermijn na ontvangst van de vergunning. Om dit mogelijk te maken, dien je de reden van het ontslag (bedrijfseconomische reden) gemotiveerd aan te tonen aan UWV Werkbedrijf. Als er sprake is van collectief ontslag (20 of meer werknemers willen ontslaan binnen een tijdsbestek van 3 maanden en binnen het werkgebied van eenzelfde uwv, zul je dit eerst moeten melden aan het uwv en aan de vakbonden.)
Computoon