Is een werkgever verplicht om een kledingwinkel te laten openen en sluiten door 2 personen?

Ik wil dit weten omdat ik in een plus maten dameskledingwinkel sta. De afgelopen paar weken komt er geregeld een man in zijn eentje bij mij de winkel in lopen. Dan blijft hij een tijdje rondkijken in de winkel en dan vraagt hij aan mij of ik ook mannenkleding verkoop. Dit is nu al 4 keer gebeurd en 1 keer kwam deze man met nog een andere man in de winkel. Ik vertrouw dat dus niet. Ik open en sluit altijd in mn eentje. Ik heb me deze week helemaal niet veilig gevoeld. Ook heb ik al met het hoofdkantoor gepraat en die zeiden dat ik van me af moest bijten. Kan mijn baas dit zomaar van mij verwachten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

nee, een het is niet verplicht om dit door twee personen te laten doen. Dat is een afweging die de winkel zelf moet maken. Voor dr veiligheid is dat natuurlijk wel het beste. Ik zou dit met de baas bespreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij dat hier iets over in je CAO moet staan.
Heel lang geleden heb ik, kort, in een winkel gewerkt. Ik herinner me wel dat we samen moesten afsluiten. Tegenwoordig nu ik als vrijwilliger in een winkel sta, moet dit ook altijd samen.
Lees je arbeidscontract er nog even op na. Zo in het algemeen kan ik er niets over zeggen. Misschien kan je even, om je wat minder angstig te maken, een familielid of kennis vragen om je op te halen.