Hoe start je een indie game bedrijf?

Ik ben al een jaar bezig in UDK met het maken van games.
Ik heb al 1 klein gratis spel uitgebracht en ben van plan om binnenkort met een team aan grotere spellen te werken.

Alleen ik heb geen ervaring met het opzetten van bedrijven enzo, dus ik wou weten hoe wij een officieel game design bedrijfje moeten maken zodat er copyright op onze spellen en onze naam staat.

Of gewoon simpelweg; Hoe maken we ons bedrijf officieel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe heet het spel XD??

Het beste antwoord

Even naar de Kamer van koophandel!!

Dat is echt zo. Natuurlijk is er meer voor nodig, maar vanaf het moment dat je je ingeschreven hebt, ben je feitelijk al officiëel.

Alles staat op de site van de kvk eigenlijk ook al prima uitgelegd:

http://www.kvk.nl/ondernemen/bedrijf-starten/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor deze informatie!
Weet je misschien ook weten hoe dat allemaal zit met de belasting enzo? Ik heb gehoord dat dat een heel gedoe is. Of staat dat gewoon op de kvk website? (Heb hem nog niet doorgelezen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staat voor een deel ook wel uitgelegd op de kvk-site, al zul je meer specifiek hiervoor natuurlijk bij de belastingdienst zijn:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/ Als kleine Indie-developer zul je alleen geen grote uitgaven gaan doen waarvoor je btw kunt terugvragen. Hooguit wat hardware, softwarepaketten, etc. Niet iets waar je een enorme boekhouding voor moet laten bijhouden, die je zelf niet kan bijhouden en indienen bij de belastingdienst. Maar dit is iets dat ze je bij het lokale kantoor van de kvk prima kunnen uitleggen, toegepast op het bedrijf dat jij voor ogen hebt. Op die manier weet je precies waar je aan toe bent en wat je moet doen, op basis van informatie van een gespecialiseerde instelling.