Mag een ZZPer/schoonmaakbedrijf schoonmaakartikelen aftrekken?

Mag ZZPer schoonmaak /schoonmaakbedrijf alle schoonmaakartikelen en producten aftrekken?

Zijn de reiskosten die hij betaald heeft voor zijn schoonmakers ook aftrekbaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K
ronron1212
9 jaar geleden
Schoonmaakartikelen horen tot je bedrijfsvoering dus aftrekbaar zijn toch bedrijfskosten. Reiskosten mits niet hoger dan 19 euro cent de kilometer ook aftrekbaar boven de 19 eurocent moet he via de salarisadministratie.

Antwoorden (1)

Als je als zzp'er kan aantonen dat minimaal 75 % uit dienstverlening bestaat mag je zelfs schoonmaak artikelen vekopen. De btw die je er dus bij optelt mag je dan ook aftrekken. Wat betreft de reiskosten, een zzp'er is een zefstandige "zonder personeel" derhalve mag hij geen schoonmakers in dienst hebben. Bepaalde aantoonbare kosten per bedrijfsmatg gereden kilometers voor de zzp'er zelf zijn wel aftrekbaar.
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Btw die je erbij optelt aftrekken?