Hoe kan Twitter winst maken?

Hoe kan Twitter winst maken als je gratis tweets kunt posten en gratis een account kunt aanmaken. En er staat zelfs niet eens reclame op Twitter. Hoe kan het bedrijf nog blijven bestaan? Waar halen ze het geld vandaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn een hoop manieren denkbaar.

- Reclame tussen de Tweets (ik heb al zat Sponsored Tweets gezien)

- Bedrijven laten inspelen op hashtags die worden gebruikt tijdens bijvoorbeeld tv programma's (dit opperen ze zelf al)

- Extra mogelijkheden bieden aan bedrijven (statistieke nen andere inzichten op doelgroepen)

- Bedrijven domweg laten betalen voor deelname aan het platform. Klantenservice kunnen bieden via Twitter is namelijk hartstikke waardevol.

Enz.

Er is van alles denkbaar maar de vraag is of dat de kosten gaat dekken van al die servers en infrastructuur. Waarschijnlijk niet. Anders waren ze er al uit.

Het geld werd tot nu toe uit rondes investeringen gehaald. Door de beurs op te gaan kunnen die eerdere investeerders deels worden terugbetaald. Maar nu gaan de kleine beleggers de rekening betalen. En of die hun geld ooit terugzien? Voorlopig niet als je het mij vraagt.

Gelukkig voor Twitter denken veel beleggers niet logisch na en zien ze een merk dat iedereen kent en 11% van Nederland alleen al, gebruikt. Die kopen meteen aandelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord! Ook leuk van eigen mening aan het einde! +1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de uitleg

Andere antwoorden (2)

Ze willen in de toekomst reclame boodschappen meegaan sturen en daar dus geld meegaan verdienen.
ronron1212
10 jaar geleden
De beursgang van vandaag is juist een wanhopige poging om geld te maken in hun zoektocht naar nieuwe technieken om geld te verdienen. Hiermee kan worden geïnvesteerd in Twitter-varianten die geld opleveren. Omdat Twitter zo succesvol is geloven genoeg investeerders in een lange toekomst van het aandeel/bedrijf.