1d Privégebruik
Meestal vult u deze vraag in op de laatste aangifte van het jaar.
Hier moet u een aantal afrekeningen opnemen over het afgelopen jaar.
Het kan bijvoorbeeld gaan om het privégebruik van een auto van de zaak
(12% van de autokostenfictie voor de inkomstenbelasting), van gas,
water en elektra en/of interne leveringen en diensten. Vermeld de
omzetbelasting die u verschuldigd bent over het privégebruik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Privé gebruik vul je in als je in je onderneming iets zakelijk hebt aangeschaft en de btw volledig hebt afgetrokken en het niet alleen zakelijk maar ook privé gebruikt hebt.

Aangezien je alleen 100% btw mag terugvragen, als je het ook 100% zakelijk gebruikt, moet je een deel van de afgetrokken btw terugbetalen, evenredig aan hoeveel je het privé hebt gebruikt. Denk hierbij aan een auto (op de zaak), een computer, etc.