Onze kringloop is een stichting,we hebben geen directeur maar een bestuur,wat bestaat uit vrijwilliggers,die dit kostenloos voor hun rekening nemen.
doel van onze kringloop is ,het hergebruik van goederen,een tweede leven zodat ze niet bij de kraak verdwijnen,maar mensen er nog gebruik van kunnen maken.
de opbrengst oftewel winst wordt gebruikt om de vaste lasten te betalen,personeel,huur bedrijfskosten ed.
omdat een stichting geen winst mag maken ,maar wel een bepaald reserve mag hebben ,wordt de winst gestoken in het aan trekken van personeel,met name mensen die minder kans hebben op de arbeidsmarkt.
Alhoewel de markt steeds commercieler wordt,proberen wij toch iedere doelgroep te voorzien.dmv 2e hands onderdelen ,meubels ed.
wij hebben 3 vestigingen ,met 13 mensen in vaste dienst,en ruim 60 vrijwilligers die hun diensten inzetten voor het bedrijf,veel vrijwilliggers ,zijn mensen met arbeidsverleden,gepensioneerd,terugkeer in het arbeids proces,en niet de hele dag achter de geraniums te moeten zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik denk naar de gemeente pot
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eigenaar van de kringloop winkel. De kringloopwinkel is gewoon een bedrijf die winst maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Heerenveen naar een fonds voor het financieren van kleine lokale initiatieven, in Drachten voor creativiteit, sport en dagbesteding van mensen met een beperking.

Ik neem aan dat dit per kringloopwinkel verschilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger ging de opbrengst nog naar een goed doel, de plaatstelijke speeltuin of extra inkomsten voor een buurthuis, maar nu niet meer. De prijzen waren ook leuk en schappelijk. Maar sinds een paar jaar is het een extra inkomstenpotje van de gemeente geworden. En dat kan je merken, want de prijzen zijn daar duidelijk op aangepast, alles bij de kringloop hier is fors duurder geworden. Er rijden ook auto's van de gemeente rond om spullen bij mensen op te halen. Zegt genoeg lijkt me.