Kan iemand mij vertellen of ik bij personeelsovername het recht heb om te willen blijven werken op het zelfde object?

Ik kan deze vraag niet stellen aan d huidige werkgeefster,daar zij mij te kennen geeft niet te weten wie het verwervende bedrijf is, dit contract eindigd eind september dus heb ik nog maar 2 maanden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de verwervende partij jouw contract overneemt, blijf je dezelfde rechten en plichten houden. Je zou dus in je contract kunnen kijken of je dat recht nu überhaupt hebt.

Ik begrijp echter dat jij sowieso een tijdelijk contract bij je huidige werkgever hebt, en dat jouw arbeidsovereenkomst eind september eindigt. Ik ben bang dat je dan nergens meer recht op hebt: ook de nieuwe werkgever mag eind september afscheid van jou nemen zonder uitleg.

Willen ze jou wel houden als werknemer, maar dan op een ander object, dan heb jij de keuze slikken of stikken. Je mag al blij zijn als je je baan niet kwijtraakt. Als het eind van je contract in zicht is, ben je niet in een positie om eisen te stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het recht om iets te willen heb je overigens altijd en je kan je werkgever altijd een voorkeur aangeven.