Moet ik de lunch op mijn bedrijfje per se laten bezorgen of mag ik die ook zelf ophalen?

Ik geef een workshop, waarbij ik graag de lunch inclusief wil laten zijn. Ik heb begrepen dat ik dan niet zelf broodjes kan gaan staan smeren (vanwege benodigde diploma's horeca e.d.), dus dat ik het via een cateraar moet laten doen. Kan ik dan wel zelf belegde broodjes ergens halen en opdienen, of moet ik ze per se laten bezorgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

je mag ze ook zelf ophalen als ze maar hygienisch verpakt zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit er bij jou in de buurt geen goede snackbar, lunchroom, slager of bakker die belegde broodjes verkoopt? Die willen ze vast wel bezorgen, hoor! Inclusief melk en zo. Dat vind ik eerlijk gezegd toch ook wel wat professioneler overkomen dan dat je zelf zo'n schaal klaarmaakt.
12 jaar geleden
Dat zou je kunnen overleggen met het bedrijf dat de lunch verzorgd. Maar er soms is bezorgen gratis of zo goedkoop dat je er zelf niet voor kunt rijden. Laat je goed inlichten en vergelijk meerdere mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je dan na de ochtendsessie dan tijd om de lunch op te halen? Laat je je cursisten dan wachten tot je terugkomt? Dat staat erg onprofessioneel. Of schakel je iemand in om ze voor je te halen? Dat kan weer wel.

Maar als je veel lunch bestelt zijn er waarschijnlijk geen bezorgkosten.

Je kunt wel een lunchbuffet maken als je wat goedkoper uit wil zijn. Koop lekkere broodjes, vleeswaren, roomboter, kaas en een salade en stal dat uit. Laat de cursisten met hun bord langslopen en zelf hun lunch samenstellen.
vergeet de melk en karnemelk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer evt afspraken te maken met een cateraar of een bakker, als je vaker lunches besteld valt er vaak wat te regelen. En bestel op tijd. Weet niet wat voor een workshops je geeft maar je kan bijvoorbeeld ook met de lunchverzorger afspreken dat je ze korting op een workshop geeft (in het kader van teambuilding) Zo snijdt het mes aan twee kanten.

Toegevoegd na 1 minuut:
en het is ook weer Nederland ten top, met haar regelgeving. Aan de andere kant heb je weer een aftrekpost.