Wat doen winkeliers met de kranten die ze overhouden? Betalen ze daar ook voor of kunnen ze die gratis terugsturen?

Bij mijn sigarenboer op de hoek verkopen ze wel vijftien verschillende kranten. Het lijkt me sterk dat de winkelier al deze kranten verkoopt, wat doet hij dan met de kranten die hij niet verkoopt? Kan hij deze kosteloos terugsturen of moet hij deze kranten wel degelijk gewoon betalen bij zijn afnemer?

Met vriendelijke groet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Toen ik in een boekhandel werkte werden die kranten (en tijdschriften ook) gewoon kosteloos teruggestuurd. Dat zal nu vast ook nog zo zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk dank voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

Die worden de volgende dag weer meegenomen dus de winkelier betaalt alleen voor de verkochte exemplaren