is het legaal als ik iets op marktplaats zet en dat product pas koop als er een koper is voor dat product ?

ik wil er iets opzetten en voor meer verkopen op marktplaats maar mag ik dan dat product pas kopen als er een bieder is ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Zolang je zeker bent dat het precies hetzelfde product is, dan mag dit gewoon.
Dit heeft officieel dropshipping en veel webshops doen dit.
Zorg wel dat je een snelle doorlevering realiseert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als jij zeker weet dat je het op de afgesproken datum kunt leveren en de betaling daarop afstemt, is dat geen probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de ander zolang wil wachten, zonder aan het lijntje houden. Verboden is dan groot woord. Maar als het om een ander gaat , en niet een groot bedrijf is, is het wel zo netjes dat goed te regelen, met de mogelijkheid dat als je
denkt en koper te hebben, jij het koopt en de ander niet betaald of niet afhaalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat mag als je maar dan wel kan leverenals het moet, maar is niet slim stel iemand koopt het en betaald en jij wil dan bestellen en dan is het bijv uitverkocht, dan heb je dus een probleem en kan je dus niet leveren en kan je gemerkt worden als oplicbter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat mag, zonder enige maar. Alle maren hierboven aangegeven zijn een kwestie van fatsoen. Wettelijk ga jij een overeenkomst aan met een klant K om product X te leveren tegen prijs Y. Daardoor wordt klant K verplicht om jou prijs Y te betalen en jij verplicht om klant K product X te leveren, meer niet.

Waar, wanneer en hoe jij aan dat product komt moet je zelf weten. Echter, als de levering te lang duurt kan de klant ervoor kiezen je in gebreke te stellen, waardoor het kan zijn dat je het geld terug moet geven en mogelijk een schadevergoeding aan K moet betalen.

Er is nog een klein uitzonderingetje: als jij product X aanbiedt tegen een zodanig lage prijs dat K ervan uit mag gaan dat jij op een oneerlijke wijze aan X bent gekomen dan maakt K zich mogelijk schuldig aan heling, maar dat is niet jouw verantwoordelijkheid.

Samenvatting: jij sluit een verbintenis met de klant, de klant heeft niets te maken met HOE jij de verbintenis nakomt, alleen maar DAT jij de verbintenis nakomt.