Waar zijn de wachtlijsten voor kinderopvang het langst?

In het westen wonen veel mensen en in de grote steden zou je zeggen of is het aantal kinderopvangcentra de laatste jaren sterk gegroeid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Amsterdam, Rotterdam en daarna Utrecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bron is een beetje oud, maar de uitkomst zal nog steeds wel opgaan. In utrecht is het in ieder geval nog steeds zo erg dat je je kind eigenlijk nog vóór de conceptie in zou moeten schrijven om verzekerd te zijn van een plekje.
Over het algemeen zullen de wachtlijsten in het westen het langst zijn vanwege het grote aanbod van kinderen, maar hier zijn natuurlijk ook het grootste aantal kinderdagverblijven.

Toch zijn wachtlijsten een relatief begrip. Ikzelf werk op de planningsafdeling van een kinderopvangorganisatie. Je kan bij mij een jaar op de wachtlijst staan, maar ook binnen een dag geplaatst worden. Dit is afhankelijk van de leeftijd van je kindje, je flexibiliteit in dagen, het aantal opzeggingen per maand.