Wat voor vergubning is er nodig voor een rijdende kraampje op de boulevard en hoe veel kost het?

Ik en een vriend van mij willen een kraampje beginnen op de boulevard, het is een ijskraampje op wielen.
Wij willen graag weten of er ook een vergunning voor nodig is, en als jet zo is, hoeveek kost zo'n vergunning? En komen er ook andere kosten bij kijken?

Toegevoegd na 49 seconden:
ik bedoel natuurlijk vergunning en geen vergubning

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

De gemeente Den Haag is zeer terughoudend in het toekennen van standplaatsvergunningen voor ambulante handelaren. Dit betekent dat ondernemers met bijvoorbeeld een ijscokar de dupe zijn en geweerd worden uit het straatbeeld.

Dit staat op de site van de Haagse Stadspartij.
Daar gaat het wel om een vergunning voor een standplaats.

http://www.haagsestadspartij.nl/index.php?action=artikel&artikel_ID=581

Op de site van de Gemeente staat:
U mag overal in Den Haag venten en hoeft hiervoor geen ventvergunning aan te vragen. Venten wordt ook wel 'bewegende verkoop' genoemd.

* De vraag is, of dat ook zal gelden voor een kraampje op wielen, wat je dus steeds verplaatst.

Ik zou daarvoor even bellen met
het stadsdeelkantoor Scheveningen voor producten en diensten van de gemeente Den Haag.

Adres en contact

Scheveningseweg 303
2584 AA Den Haag

Telefoon: 14 070
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat hangt af van de gemeente waar die boulevard in ligt, de dag dat u een kraampje wilt, of het in hun bestemmingsplan past dat daar een kraampje staat, wat u in dat kraampje aan wilt bieden, of het een commercieel doel heeft, informatief of ander doel, of u voor het overige de juiste vergunningen heeft, of uw doel nog iets toevoegt of alleen "meer van hetzelfde is", etc.

IJs is bijvoorbeeld berucht om salmonella wanneer het bij verkeerde temperaturen bewaard wordt. Een gemeente houdt ook rekening met de volksgezondheid.