In 2010 heb ik mijn fotoapparatuur aangeschaft. Ik wil nu starten als zelfstandig fotograaf. Kan ik de BTW nog terugvragen van de apparatuur?

Het was de bedoeling te starten als zelfstandig fotograaf in 2010. Dit is vertraagd en ik wil nu gaan starten als zelfstandige. Kan ik nu de BTW over de aangeschafte apparatuur en eventueel ook mijn doelgerichte fotografieopleiding, nog terugvragen van de belastingdienst:?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Hallo,

Formeel gezien kan dit niet, maar je kunt wel een schriftelijk verzoek indienen bij je regiokantoor. Je moet daarin aantonen dat de aankopen zakelijk geweest zijn.
Op http://bit.ly/KNYxTk vind je het adres van het dichtstbijzijnde kantoor.

Tony
Webcareteam Belastingdienst
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mijn boekhouder vertelde mij dat ik de btw niet meer kan afdragen over mijn in juli vorig jaar nieuw gekochte camera. Ik sta sinds januari dit jaar ingeschreven. Wel kan ik netjes de afschrijving van mijn eerder aangeschafte apparatuur bij de fiscus neerleggen..