Mag ik als bedrijf staigaire(s) aannemen?

Beste mensen,

Mag ik als bedrijf (eenmanszaak) zonder erkend leerbedrijf te zijn, stagiaires aannemen?

Hoe zit dit nu precies?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat bepaalt feitelijk de school. Voor een bepaalde opleiding moeten bepaalde vaardigheden in de praktijk aan bod komen. Ook moet de begeleiding van de stagiair gegarandeerd zijn. (Uiteraard om te voorkomen dat een stagiair wordt gevraagd die niets anders doet dan kopieren, koffiehalen, archiveren en achterstallig werj wegwerken. De stage moet echt voorbereiden op de beroepspraktijk, daar krijgt de stagiair ook werkopdrachten voor mee). De ene school is wat strenger in de keus van stageadressen dan de andere. Tip: zet je vraag uit bij een school die opleidt in een functie op je vakgebied en bedenk dat een stagiair altijd een investering in tijd vraagt.
Computoon
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Afgezonderd van dat jij dat mag, ligt dat ook aan de school denk ik. Bij sommige scholen is het verplicht om bij een erkend leerbedrijf stage te lopen. Dit is meestal bij MBO opleidingen zo.

Ik heb zelf net een HBO opleiding gedaan, bij mijn school was dat niet verplicht.

Het ligt denk ik ook aan de opleiding en wat voor soort bedrijf je hebt. Kan je daar iets meer over vertellen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goedemorgen! Ik heb een bedrijf waarin wij ons specialiseren in reclame technieken zoals drukwerk, ontwerpen, product verpakkingen en zelfs etaleren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als aanvulling op je antwoord: je zou prima stagiaires kunnen vragen volgens mij. Net zoals computertoon aangeeft zet je vraag uit bij de scholen. Vraag hierbij naar de stagecoordinator (die weten alles)! Een tip: Een HBO'er doet meestal tijdens zijn stage ook een onderzoek (ook dit kan verschillen per opleiding), dus denk hier alvast over na. Zo kan een student prima een marketingplan schrijven o.i.d. Maar zoek uit waar jij behoefte aan hebt. Heb je geen behoefte aan een onderzoek en gaat het puur om het meewerken, dan heb je misschien meer aan iemand die een MBO opleiding volgt! Succes!