Kan een buitenlands gezin (sri lanka) naar nederland komen om een restaurant te beginnen?

Ik ken een gezin uit sri lanka dat graag naar nederland wil komen om een restaurant te beginnen?
Ze hebben een flink startkapitaal om dit daadwerkelijk te realiseren.
Als dit kan?, wat zijn dan de mogelijkheden of stappen die zij en ik om te helpen kunnen ondernemen?
Hopelijk weet iemand hier het antwoord op.

Groeten
Richard

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Op de site van de Immigratie- en Naturalisatiedienst kunt u een keuzeprogramma invullen met verschillende mogelijkheden. Hierbij kan bijvoorbeeld gekozen worden waar men vandaan komt, waarom men naar Nederland wil komen (studie of werk, enz) meer dan drie maanden, enz. Er komt dan het volgende uit:

Overzicht: werken als zelfstandige

U wilt naar Nederland komen voor een verblijf van meer dan drie maanden. U moet hiervoor een verblijfsvergunning aanvragen voor arbeid als zelfstandige.

U kunt alleen een verblijfsvergunning aanvragen als u met een geldige machtiging tot voorlopig verblijf (MVV) Nederland bent ingereisd. Een MVV is een visum dat wordt afgegeven voor een verblijf van langer dan drie maanden.

Overzicht voorwaarden

U voldoet aan de vereisten voor het uitoefenen van uw bedrijf of uw beroep.
U hebt voldoende en duurzaam inkomen. U gaat een bruto maandinkomen verdienen minimaal gelijk aan het normbedrag voor alleenstaanden. Het inkomen moet blijken uit uw ondernemingsplan. U kunt de bruto maandbedragen in de [externe link]tabel vinden.
Dit inkomen moet voor minimaal 12 maanden beschikbaar zijn op het moment van de aanvraag.

Lees verder op de site:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat kan gewoon niet. Het is niet mogelijk om hier een restaurant te beginnen als ze uit sri lanka komen.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je daar een bron van?
ronron1212
11 jaar geleden
Zelf als mensen getrouwd zijn hier in nederland kunnen ze hun partner niet naar nederland halen omdat er een inkomsten garantie moet zijn.