Waar kan ik een goedkope bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten voor een klein bedrijf op de markt?

Sinds kort heb ik een klein bedrijf (v.o.f) waarmee we op de markt en braderieën willen staan. We gaan gefrituurde aardappeltwisters verkopen. Voor ons bedrijf willen we een bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten. Op internet en goeievraag.nl zie ik verschillende verzekeringen voorbij komen maar ik word er niet veel wijzer van wat in onze situatie als een beginnend klein bedrijf het handigst is. Hoeveel gaat dit ongeveer kosten?

Toegevoegd na 48 seconden:
Iemand raadde me aan hier nog even mee te wachten, tot er wat meer geld in het laatje zit, aangezien zo'n verzekering best wat geld kost. Het risico dat er wat gebeurt is natuurlijk klein. Maar stel je voor dat er toch iets gebeurt... We werken wel met een frituurpan. En als iemand ziek wordt van ons eten (of denk dat dit door ons eten komt) is het wel handig om een verzekering te hebben lijkt me.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

De KvK kan je hierin een advies geven. Let er heel goed op dat je geen onnodige verzekeringen afsluit en je je enkel verzekert voor de Wettelijke aansprakelijkheid die je hebt. Verzekeringsmaatschappijen zijn in het algemeen een slechte raadgever omdat zij een duidelijk belang hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben al bij de Kvk langsgeweest. Hij raadde ons aan wel een bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheidsverzekering aan te sluiten, maar niet waar we dat het beste konden doen. Ik heb een beetje rondgekeken en zie overal hele hoge premies en vraag me af of het voor zo'n kleinschalig bedrijf niet goedkoper kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is er geen beroepsvereniging waar je advies kunt krijgen? of ga eens een praatje maken met de haringboer in zijn kraam. Als je naar een verzekeringsmakelaar gaat, splitst hij je alle mogelijke verzekeringen in de maag, incl pensioen, rechtsbijstand, arbeidsongeschiktheid etc en zul je het overgrote deel van je winst aan hem af moeten dragen